Gå til innhold
Arkivverket

[#18321] Fra kirkebok i Frosta 1839, Trøndelag.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Fra Frosten kirkebok 1839.Kan noen hjelpe med riktig etternavn på far til Mille Benjaminsdtr. ????????- Berg, født 19.09.dp.21.09.1839, far er ungkarl Benjamin Thomassen ??????-Berg og mor pige Karen Andreasdstr. Kopi av filmen er ikke god å lese, den er ganske slitt. Jeg har ikke fått undersøkt alt om dem, men 1865 er Karen Andreasdtr. gm, Ellev Johns. og er bosatt på Korsnesset 1, og hennes eldste sønn blir døpt Benjamin, så jeg går utfra at hun har giftet seg med Milles far; Benjamin etter Mille ble født. Mille bor hos sin mor og hennes andre mann i 1865, og med hennes ? 2 uekte barn. Det jeg trenger hjelp til hva er rett etternavn på Benjamin Thomassen, og Mille som fikk sin fars etternavn ved dåpen?.Kan noen tyde hva som står i kirkeboka.Mvh. SOL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Tor.Tusen takk for svaret ditt, det var alle tiders å få giftermålet deres bekreftet. Jeg vil også si at den annen lenken er nok feil Karen Andreasdtr. blir gift 2.gang med John Ellevsen, i 1865 er de på Korsnæsset 1, og der bor Mille hos dem, og da var det jeg skjønte at Milles foreldre nok hadde giftet seg, da Karen og John døper eldste sønnen for Benjamin. Men har du anledning til å tyde hva som står i kirkebok for Frosta når Mille blir døpt, etter Thomassen kommer et navn så - Berg, vi er ikke i stand å tyde navnet, har sammenlignet bokstaver på de andre døpte samme side og litt lenger nede på siden står der en gårdm. Andreas Thomassen som døper et barn, og hans navn etter Thomassen ser ut til å begynne på samme bokstav, uten at jeg klarer å tyde hvilken. Tusen takk til deg.Mvh. SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.