Gå til innhold
Arkivverket

[#18346] Hanna Jensen, f. 1872, datter av Jens Rød (hvilken??)


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg søker Hanna Jensen, f. 3. april 1872 i Norge, som datter av Jens Rød. Det er alt jeg vet om familien. Hanna emigrerte, og hun døde i Chicago 18. februar 1929.Da hadde hun vært i USA i 25 år. Jeg vil tro det er henne jeg finner som ankom Ellis Island 10. november 1905. Hun skal til Chicago og har Stavanger som bosted. Hun er 33 år. Da kan det være henne som emigrerer fra Stavanger 27. oktober 1905. Hun er født i 1872 og har Illinois som reisemål. Oppgir riktignok Mandal som bosted og er tjenestepike, men hun kan jo ha jobbet der??Så var det foreldrene da... Den eneste Jens Rød jeg kan finne på FT 1900 er Jens Jensen Rød på gården Rød i Kvinnherred. Jeg håpet at Hanna kunne være utflyttet barn i denne familien, men det ser ikke slik ut - se innlegg 18329. Jeg lurer på om Hanna kan ha hatt en søster Ida, f. ca. 1868 og som emigrerte 1888 (hun ble gift Ferm, også i Chicago). Kan noen hjelpe å finne denne familien??Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Takk for svar.. Jeg har nok vært for kjapt ute her! Ved søk på FT 1900 finner jeg en Hanna Jensen i Parkv. 53 i Kristiania. Ug tj.pige, f. 1872 i Idd! (Halden..) Og da tror jeg at jeg er på sporet! Ida Jensen, som emigrerte fra Oslo 12.05.1888 hadde Idd som hjemsted! Ved søk på Rød-gårder i Idd, finner jeg en slik i Enningdalen, og her bor Jens Pedersen (Rød) i 1865 og i 1900. Er det noen som kjenner til denne familien og kan bekrefte at Hanna og Ida hører til her??? Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Joda, Hanna og Ida var søstre fra Idd.Fra Kirkebok Idd MINI III 5:HANNA ALETTE født 5.4.1872, døpt 5.5. s.å. Foreldre: Jens Pedersen Rød f. 1834 og hustru Marte Hansd. f. 1835. Anm.: Ægtevied 1858. Faddere: Anders Pedersen Signebøen, Nils E. Jensen Stegerød, Trine Torgalsd. Stegerød, Juliane Nilsdatter Rød.IDA MARIE født 3.3.1868, døpt 5.4. s.å. Foreldre som over. Faddere: Anders Pedersen Signebøen, Nils Jensen Stegerød, Inger Andersd. Signebøen, Trine Torgalsdatter Stegerød.Dessuten en bror av disse funnet døpt, fra samme kirkebok:JOHAN PETTER RØD født 22.2. 1870 døpt 13.3.s.å. Foreldre som over. Faddere: Anders Pedersen Signebøen, Nils E. Jensen Stegerød, Trine Torgalsd. Stegerød, Inger Marie Andersd. Signebøen.Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Roger Thauland

There is a Hjalmar Jensen, born 1875, d May, 1936, in Illinois; is he in the book? He is buried in Oak Hill with Ferm(Otto and Ida)/Dahlgren(Hannah and Andrew)/Thorsen/Theile. Thank you, Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

There´s a Hjalmar Jens. (Peders.) emigrating from Oslo 29.06.1906. He lives in Idd, and he´s going to Chicago!!!! 30 years old! Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

He arrives Ellis Island 10.07.1906 with 'United States'. His aim is Kensington. A friend has paid the ticket, and Hjalmar mentions his name and address: Charles Steen, 11204 Indiana Ave, Kensington, Ill. (In 1900 he lives at the farm Hov, with his sister Andrine and her family. I believe there were many siblings in that family...) Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.