Gå til innhold
Arkivverket

[#18409] Thorsrud i Sør-Odal , 1865 tellingen


Gjest Ena Hovden
 Del

Recommended Posts

Gjest Ena Hovden

Kan noen hjelpe meg å finne Amund Olsen fra Thorsrud gård. Finner ham i 1865 tellingen, men kan ikke finne ut hvilken som er den rette Amund Olsen i 1875 tellingen. Kan heller ikke finne Thorsrud gård i 1875 eller 1900 tellingen.Kan noen si meg hvilken av bygdebøkene i Sør-Odal det står om Thorsrud og Amund Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Ena. Er det Amund Olsen ca. 1780-1853 g.m. Marit Andersd. du søker så er det Nord-Torsrud, Jaraldskogen, Sør-Odal V.s. 320. Har opplysninger. Finn. fisollie@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Det er vel strengt tatt ikke nødvendig at jeg blander meg inn siden Finn sikkert har mer informasjon enn meg. Men jeg ser at du leter etter Amund Olsen som levde i 1865, så det er nok sønnesønnen til Amund Ena spør etter. Amund Olsen f. 1843 og gift med Oline Kristensdatter f. 1828 og død 1907. De fikk ihvertfall i følge mine nedtegnelser en datter sammen Christine Amundsdatter f. 1868. Og siden Oline er enke i 1900 folketellingen så er det vel mulig Amund Olsen døde tidlig, men det kan kanskje Finn hjelpe deg med. Jeg har ikke flere opplysninger om Amund. Oline var først gift med Andreas Olsen f. 1828 og død 1865. De fikk to barn: Ole Andreassen f. 1857 og Karen Maria f. 1863. Får håpe det er denne Amund du leter etter. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ena Hovden

Glemte visst å sette fødselår på Amund, det må ha vært 1842-43. For han var 23 år i 1865 tellingen. Det er egentlig ikke jeg som søker denne infoen, men hjelper en annen, derfor kan jeg ikke med sikkerhet si hva som stemmer. Men i alle fall takk for hjelpen så langt. Skal komme tilbake med opplysninger hvis han vet noe om hvem Amund var gift med etc. Det sto ingenting om det, derfor kan jeg ikke si så mye mer enn det jeg har skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.