Gå til innhold
Arkivverket

[#18414] Karen Olsdatter fra Børsa eller?


Gjest Ann Sissel
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Sissel

Kan noen hjelpe meg med Karen? Min tipp oldemor heter Karen Olsdatter. Hun ble gift 11 nov i 1868 i Dolm Kirke, med Johan Blostrup Ingebriktsen Støen fra Frøya. I kirke boka står far Ole Iversen. Jeg har lett lenge, men finner ingen svar. det er ei Karen Olsdatter Lunene Børsa som flere henviser til, men hun fikk da et barn i 1896, og ble senere gift på Bynesset så henne kan det da umulig være? I Frøya boka står det Viggen i Børsa, men jeg er ikke så sikker lengre. Er det noe som har kjennskap til henne?takknemelig for svar. Ann Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

I FamilySearch (VRI) er det ei Karen Bergitte Olsdtr døpt 4.6.1843 Strinda. Foreldre Ole Iversen Leerpladsen og Ragnild Estensdtr.Dessuten (kanskje hun du nevner): Karen Olsdtr døpt 28.3.1839 Børsa, med foreldre Ole Iversen og Kari Ingebrigtsdtr.Har du ikke funnet henne i folketellingene 1875 eller 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Sissel

Hei Arnstein Takker for svar. Den Karen Birgitte Olsdatter er ny for meg. Henne skal jeg se nermere på.Den Karen som du nevner fra Børsa tror jeg ikke er min Karen. Hun får ei datter i 1869 med en fra Leinstrand, et år etter at min Karen blir gift med en fra Frøya.Min Karen dør i 1893 og i folke tellinga for 1875 er hun gift med min tipp oldefar. Jeg vet hvor hun ble gift og hvor mange barn hun hadde, men mangler hennes opphav. mvh Ann Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Har også svart deg deg på Sør-Trøndelagssidene, eller rettere sagt stilt deg noen spørsmål. Står det ikke oppgitt i 1875 hvor Karen er født ? Det hadde vært fint om du kunne lagt en lenke til 1875-tellinga, eller sagt hvor hun og familien befinnner seg da. Står det noe ved dødsfallet hvor hun er født ? Finnes det noen forlovelsesoversikt hvor det kanskje kan stå hvor hun kommer fra ? Navnet på barna kan også være med å avgjøre opphavet. Har du sjekket om det finnes skifte etter henne ? Der kan det evt. stå nevnt noen av hennes slektninger.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.