Gå til innhold
Arkivverket

[#18434] Sør-Trøndelag, Hemne: Halsten Jonsen Hunnes, f. c a. 1775, g.m. And Iversdt.


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Er det noen som vet mer om denne familien ? I 1801 bodde de på Hunnes. Halsten er trolig fra Meldal, Høydal. Er interessert i å vite om Halsten hadde noen av søskena sine i bygda, og hva som skjedde med ham.Halsten Jonsen i 1801:LenkeBeste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Dette er min tipptipptippoldefar. Følgende opplysninger har jeg om han fra min fars søskenbarn:Halsten Jonsen Høydal Hunnes, f. 1775 på Høydal i Meldal, gift 1800 m. And Iversd. Hunnes, gift 18. apr. 1805 m. Sidsel Eriksd. Skei, død 1867 på Hunnes i Hemne. Bodde i 1865 på Hunnes: LenkeJeg har kun et barn på Halsten (det var sikkert flere), nemlig tipptippoldefar Ingebrikt Halstensen Stolsmo (f. 1814) fra ekteskapet med Sidsel Eriksd. Skei.Halsten var sønn av Jon Jonsen Kulien (f. 1731), g. 1758 i Meldal med Johanna Halstensd. Høydal, f. 1739, datter av Halsten Larsen Høydal (f. 1709)og Kari Nilsd. Stor-Høydal (f. 1695).Mvh. Andreas Snildal, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal du ha. Det var moro å få napp. Du har vel ikke hørt noe om skjebnen til Halsten sine søsken ? Lurer på om det er søstra hans som i 1824, Meldal, ble trolovet med Didrik Christoffersen Sjulenget. Forlovere var Ole Olsen Vold og Lars onsen Løkken.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.