Gå til innhold
Arkivverket

[#18440] Gyda Lorås, f. i Trondheim 30 apr. 1889


Gjest Kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Andal

Jeg er på utkikk etter Gyda Lorås, født i Trondheim?? 30 april 1889. Hun ble gift med Albert Langli i USA og døde 1. november 1974 i Vancouver, Washington, USA. Kjenner noen til hennes foreldre? Var hun fra Trondheim? JEg har alle etterkommerne hennes, men ikke foreldrene. Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Finner jo en Gyda Laraas, som utvandret fra Trondheim i 1902, men hun er 2 år.LenkeKan du ha bommet med 10 år?Lorås er forøvrig gårder i Levanger og Inderøy kommuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Gårdsnavnet Lorås er fra Nord-Trøndelag - i folketellingen 1900 tilhører disse Levanger og Inderøy. Så Gyda stammet nok derfra, men kan naturligvis være født i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Dette er vel henne som utvandret i 1902 Lenke. Og henne er det vel ikke??Det finnes to Gyda i T.heim født 1888 / 1890, men de heter da noe annet enn Lorås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Nei det er nok ikke henne som utvandret i 1902. Datoen stemmer, men årstallet er feil. Når jeg blar gjennom papirene jeg har fått fra USA, står det vitterlig 30/4 1889. og hun har skrevet at hun var 5 år yngre enn mannen Albert som er født i 1884 på Steinkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Albert Langli var grei å finne i utvandringslistene Lenke.Kunne Lorås (Loraas) være et navn hun tok i USA - slik at hun utvandret med et annet etternavn, for eksempel et sen - navn? Det er vel en mulighet. Kikket innom Ellis Island, søkte på Loraas, men den eneste Gyda som dukket opp, er den fra 1902. Vet du omtrent når hun utvandret? Om hun dro som voksen eller som barn sammen med familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.