Gå til innhold
Arkivverket

[#18464] Er køen fra i sommer med å legge in bidrag nå avviklet?


Gjest Vidar Holum
 Del

Recommended Posts

Gjest Vidar Holum

Hei Lurer bare oppi hektisk julestrid i Bergen på hvordan det går med køen, hvis den ikke er aviklet da. Hvor lang vente tid er det nå for innsendte bidrag før de kommer på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Me har ein del innsendt materiale som ligg på vent. Ein liten del av dette er frå før sommaren, men det meste har kome inn i seinare tid.Nett no er det julekalenderen som tar det meste av tida me har til rådvelde. Me reknar med å få lagt ut ein god del av dei innsende databasane over jul/nyttår, og at det meste av det me har motteke til no vil koma ut tidleg neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Holum

Hei Julekalenderen er sikkert en flott markedsførings sak som er spennende å jobbe med.Synd at bidrag fra registringsdugnaden til Dis og andre blir liggende pga. dette.Det er dette vi 'lever av' håper det kan få høyere prioritet i arkivverket i fremtiden.Eller kansje vi burde hatt en 'ventelistegaranti' :-)Ellers ønsker jeg dere en god jul alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

I prinsippet er eg heilt samd med Vidar. Sett utanfrå kan det sjå ut som eit typisk eksempel på feilprioritering. Men så er det slik at alle kan ikkje gjera det same hos oss. Og det materialet som ligg på vent er materiale som eg må gjera noko med. Det må skrivast spesialprogram for å få det konvertert. Det er det berre eg som kan gjera. Og eg skal arbeida 3-400 timar om året for Digitalarkivet. Desse timane vart meir enn tekne ut i vårsemestert. Når eg så også har hatt nokså tidkrevjande oppgåver der eg eigentleg arbeider, har det ikkje vore høve å gjera meir enn det som absolutt måtte gjerast i Digitalarkivet i haust; å halda servarane med tilhøyrande programvare i live.Men, Vidar, så vil du sikkert sei at du ser spor etter meg også i julekalenderen. Det er rett. Men her har eg berre tillempa programvare som er utvikla til ikkje-DA føremål. Det er kosta meg svært få timar.Mi målsetjng er at alt materiale som kjem inn til oss skal ut med det same og eg vil gjera mitt beste for at så skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Arvid Rasmussen

Jeg synes at det er bra at Digitalarkivet tar seg tid til å legge ut spesielle godbiter av og til. Julekalenderen inneholder en del slike. Derfor takk til dere som har gjort arbeidet. Jeg håper at materialet blir liggende ute også siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Holum

Godt å høre Jan. Dette er koordintor frustrasjon, som vi må ta alvorlig. Vi prøver å holde motivasjonen og dampen opp hos registratorene. Og den viktigste faktoren er at de ser sitt verk publisert. Da blir du liksom ferdig med et prosjekt og kan begynne på en nytt, det viktig å holde på den gode følelsen lærer vi av Marit og Aage om dagen. Det viktig at vi ikke mister farta i den fine driven jeg synes vi har på RA-DA og Dis dugnaden nå. Vi har såvidt begynt og det er viktig å få det på skinnene, slik at DA fortsetter å være det fyrtårnet det er i international slektsgranskning.Så til alle i Bergen + et par på Sogn :-) Husk å gå riktig vei runt juletreet da, når alle er har sluppet ut av lukene.Vidar Holum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.