Gå til innhold
Arkivverket

[#18486] Innlegg som forsvinner når man skriver


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg prøvde meg på et langt svar her, men da jeg var ferdig kom det opp noe med error. Jeg trykket på tilbakeknappen, og innlegget mitt er ikke å finne igjen. Det går jo litt tid når en skal lete i skiftbøker og bygdebøker, og da er det ganske irriterende at en ikke skal få sendt sitt lange innlegg. Nå må jeg bare henvise til kildene jeg har brukt som svar, og det går ikke å få inn det lange svaret jeg skrev. Veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Hva med å notere det du trenger i f.eks. Notepad og så bruke Ctrl+C og Ctrl+V for å legge det på plass.Dette er som vel med banktjenester. Du har åpen kanal en viss tid og hvis du ikke er aktiv tilstrekkelig lenge så er kanalen stengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg skriver som regel innleggene i Word - hvis de er litt store i alle fall, markerer det jeg har skrevet, kopierer det før jeg går inn. Og da er det bare å trykke på komando V og da ligger det der det skal.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har absolutt ingen trening i å bruke Ctrl+ c og Ctrl+v. Nå har jo jeg generelt problemer med å holde ned taster samtidig på grunn av sykdom. Å markere og kopiere kan jeg heller ingenting med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Lise. Om du har vondt for å bruke mange tastetrykk på en gang har du en annen mulighet, nemlig å bruke musen: ...Skriv teksten din i Word. Gå så til Rediger-menyen oppe, så til 'Merk Alt', og til slutt til Kopier.Så, når du kommer inn i skrive-boksen her på DA, høyreklikker du, og velger 'Lim Inn'. Fungerer som en drøm! :) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det skal jeg prøve en annen gang. Altså kopier, og ikke klipp og lim? Det siste har jeg av og til fått til, og andre ganger ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Ja, skriv teksten først, lagre (på egen maskin), og så kopier og lim inn i innlegg. Da mister du ingenting.Ein annen fordel er at du da ser om andre har skrive noe på samme tema i mellomtida, og som gjør ditt innlegg uaktuelt. - Det kan lett skje. Det er mange aktive her - -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

En forenkling liten ift det Laila skrev i (5) er å merke med musen det som er aktuelt (hold ned venstre tast og flytt musen) deretter høyreklikk i det merkede området og velg kopier.Dette kan også brukes til å kopiere fra andre innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Tor! jeg skrev slik fordi man da kan unngå for mye fingerbruk, da dette var ønsket til Anne Lise pga sykdom. Derfor er det med menyer veldig greit, man kan gjøre alt uten å flytte for mye på 'armer og ben'.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg så det og da er kun musebruk enda enklere.Det virker også i adressefeltet; da vil høyreklikket både merke og komme med menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.