Gå til innhold
Arkivverket

[#18490] Hjelp!!!! Når og hvor døde Johan Møller von der Ohe?


Gjest Erik von der Ohe
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik von der Ohe

Jeg har prøvd å finne ut når og hvor Johan Møller von der Ohe døde. Han var født i Bergen 10.6.1809 (Domkirken), Han giftet seg med Inger Marthine Huun Storm i Domkirken i Bergen den 22.5 1836. Hun døde 16.4.1880 (Domkirken, Bergen), men jeg har som sagt ikke lykkes i få dødsdato og hvor Johan døde. Er der noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I 1875-tellingen bodde de i Fana. Jeg mener dette må være dem, selv om avskriveren har hatt visse problemer:LenkeKanskje han døde i Fana og hun flyttet tilbake til Bergen?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg må ha mange tommeltotter i dag for jeg kan ikke finne Inger Marthines dødsfall i Bergen. Jeg skulle se om det sto enke eller ikke. Hvilket navn stå hun oppført med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei!Jeg tror også det er riktige personer du har funnet Laila. Heller ikke i 1865-tellingen 'passer' navnene helt: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal®ister=etternavn&pgj=268&teljing=ft1865&filnamn=f61249.wc2&amt=12&funnenr=67>LenkeMen dersom man sammenlikner dette med databasen over de døpte finner man en passende kandidat her: LenkeNår det gjelder datteren har paret riktignok en jente som heter Christine også, men det spørs om det ikke har skjedd en sammenblanding med navnene i tellingen. Se her: Lenke og her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik von der Ohe

Til Berit Knudsen,Dødsdato til Inger Marthine fant jeg i en gammel slektsbok om Legatfamiljen Ameln og familjen von Tangen. Jeg har heller ikke funnet noe pr. i dag i kirkebøkene (Digitalarkivet)MvhErik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.