Gå til innhold
Arkivverket

[#18493] Hvem var foreldrene til Anna Meyer?


Gjest Erik von der Ohe
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik von der Ohe

Hvem var foreldrene til Anna Meyer f. 18.2.1702 som var gift med Lambert (Jansen) von der Ohe g. 2.10.1721 Domk. Bergen? Det er mulig at Anna Meyer var født i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje e skrolsvik

Har ikke prøvet å følge hennes familie, men jeg har notert at hun er en Diedrichsdatter, født 18/2-1782 vet ikke hvor, og død 2/4-1754 i Bergen. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje e skrolsvik

Nei det var ikke dødsfallet , men det dukket opp ett 8 tall istedet for 0 så fødselsår er 1702.Men sjekk om det er en Didrich Meyer/Mejer som har ei datter født 1702. Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror nok terje tenker på sitt forrige innlegg der det står f.1782 og ikke 1702. Kanskje det er det som skaper forvirringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje e skrolsvik

Problemet er å finne en Didrich/Dirich Meyer/Mejer som har ei datter Anne til dåp i 1702.Jeg har foreløpig ikke funnet noen Didrich som passer. Men nå er det vel flere Meyer familier i landet, så ett eller annet sted dukker Didrich opp.Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Rindedal

Det holdes skifte etter Didrik Meyer 25/10-1720. Enken heter Johanna Meyer og barna Didrik 16år,Anne 19år,Wilmikke 14år og Johanna 13år. Han har også en sønn Henrik Meyer fra første ekteskap. Denne Henrik døper 4 barn i Nykirken fra 1721-26. Av barna fra 2.ekteskap er det bare Anne som overlever moren. Han er vel da identisk med Didrik Meyer som vies 1696 i Korskirken Johanne Elsebe Melkiorsdtr Ehlerhorst, som begraves i Korskirken 1733. Ut fra oppkalling er vel 1.konen Wilmikke Hansdtr Messing. Didrik Meyer tar borgerskap 1685,er fra Bremen og gjenfinnes i perioden 1689-27 i 14.rode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik von der Ohe

Til Svein Rindedal,Glimrende Svein, jeg er såvidt begynt å sjekke litt rundt det du skriver og det virker veldig lovende. Tusen takk så langt, dette var et stort skritt videre.Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ingrid Skodje

Sidan de søkjer i Meyer-slekta, har de sett ein Henrik Meyer frå Bergen, med dotter Berte Elisabeth? Ho gifte seg i 1807 i Hauge i Dalane, og etter henne har eg funne mykje slekt. Men Henrik finn eg ikkje i dei registra eg har søkt i. Henrik må vel vere fødd 40-60 år før Elisabeth gifta seg. Sjå innlegg 17264, det siste innnlegget der er rett. Eg spør, fordi eg ser Svein har en Henrik i sitt innlegg. MVH Ingrid Skodje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik von der Ohe

Hei Ingrid Skodje,Jeg har sjekket det materialet som jeg har på Meyer familien pr. i dag og det eneste jeg fant var følgende: Kjøpmann senere Stadsmegler Henrik Meyer i Bergen,f. 15.11.1774 - d. 26.12.1833,K.K.(Korskirken) Hustru var Anna Christina de Chezaulx f. 31.12.1765 - d. 1.10.1849. De giftet seg 25.9.1794. Det eneste barnet som er beskrevet er en sønn, Entienne Daniel Meyer, f. 10.6.1802. Desverre har jeg ikke funnet noen opplysninger om Elisabeth. Håper at dette kanskje kan være til hjelp eller avklaring på ditt spørsmål. Finner jeg noe mer skal jeg gi lyd fra meg. Mvh Erik von der Ohe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Skodje

Takk skal du ha. Desse har eg vore borti tidlagare, med von om at det er rette personar, men han verkar noko ung, om fødselsdatoen er rett. Eg høyrer gjerne frå deg igjen! mvh Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.