Gå til innhold
Arkivverket

[#18500] Omstreifere Ole Nilsen 'Finn-Ola' og Ingeborg Nilsdatter


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Kom idag over i kirkeboka og sjeleregisteret for Kristiania Tukthus at Ole Nilsen 'Finn-Ola' (48 år)ble viet til Ingeborg Nilsdatter (54 år) den 10.06.1858. Vitnene ved vielsen var (hans:) Nils Sivertsen, og (hennes:) Nils Olsen. Kan dette være noen fedre?'Finn-Ola' kom til Kristiania Tukthus 10.09.1857. Han ble arrestert for løsgjengeri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Ole og Ingeborg Nilsen fikk en datter: Karoline Olsdatter (f.1847, uvisst hvor). Hun fikk barn med Johan Magnus Knutsen Lysgård. Eneste datter jeg har var Anna Kristine Johansen Lysgård.Har noen noe yttliger informasjon om 'Finn-Ola' slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Ole Nilsen eller 'Finn-Ola''s mor het 'Finn-Anna'. Hun er født av norske foreldre under gården Hommelvig på Strinden. (Fantefortegnelsen 1845, nr.533 og 534)Ole Nilsen (35år)og Ingeborg Nilsdatter (34år) har følgende barn: 1.Maren (11år), 2.Anne (9år), 3.Johanne (4år), 4.Caroline (2år). (Fantefortegnelsen 1845, nr.534-539)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kai S Gurrik Larsen

Jeg prøver igjen med denne debatten, mulig det er noen nyankomne personer siden sist gang. Håper noen kan komme med innspill om mulig slekt og etterkommere av de nevnte personer over!På forhånd takk for hjelpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Denne har du kanskje,men legger inn lenke LenkeStatsarkivet i Oslo har arkivene etter Kristiania Tukthus,mulig det finnes noen opplysninger der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lillian Stålenblad

Ole Nilsen (Finn Ola) gift med Ingeborg Nielsdatter... Var foreldrene til min Tipp older mor på farsiden.Hun het Johanne Olsdatter født 1842..Ble gift med Lars(Svart Lars)Henriksen Steitin født 1802.Han var sønn av Henrik Danielsen og Anniken Børresdatter.. Johanne var Lars sin kone nr 2. Lars og Johanne fikk blant annet datteren Katrine Larsdatter Steitin f 15.11.1866.Hun ble gift med Halvor Eriksen Steen f ca 1872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Unni Knudsen

Sitter å ser på dette noe gamle innlegget.Når det gjelder datter til 'Finn-Ola'. Anne Kristine Født 3-jan/juni? 1836 Melhus,hun er konfirmert 14/11-1858 Kristiania Tukthus. Hun har 3 barn med min Tipp-oldefar Vilhelm Fredrik Fredriksen Støleggen. Karoline Fredrikke, Fredrik Julius og Wilhelm Alexander.Dette er kanskje gammelt nytt. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.