Gå til innhold
Arkivverket

[#18504] Efterlysning af oplysninger om Detloff


Gjest Irene Denman
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Denman

Er der nogen der kan oplyse mig om flg.: Er Agnethe Detloff som blev gift d. 1/8-1792 i Bergen med Søren Frederik Hansen født ca. 1762 død 1820 på Middelhavet, er hun i familie med flg. Daniel Detloff, Maria Detloff og Daniel Detloff (jeg har fundet dem i 1801 tællingen for Bergen). Hvis ikke er der så nogen der ved noget om hendes familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Denman

Iflg. en folketællinge fra 1801 i Bergen er den Agnethe Detloft/Detloff jeg leder efter født i 1767 (da hun er registreret som værende 34 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Agnete Detloff f.8/1 dpt. 13/1 1768 KK, foreldre Johan Herman Detloff, meterbaker og Margareta Flottmand/Fløtmand.Alle barna: 1759 Daniel, 60 Anne, 61 Maria Johanna, 63 Maria, 64 Johan Balthasar, 66 Danile Christian, 68 Agnete og 72 Daniel.Medsterbaker Johan Herman Detloff gravl. 15/12 1797 KK, 65 år gammel og Margareta Fløtmand død 28/11 bgr.4/12 1775, 40 år gammel.Det er mye bedre om du selv ser i kirkebøkene. Om du ikke vet hvor du finner dem så se på øverste blå linje: Kjelder ordna etter: TYPE under den ligger kirkebøkene. Du skal til Bergen, men det vet du jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Erik Sanne

Agnethe var det 7 av de 8 barna til Johan Herman Detloff og Margrethe Flottmann. 4 av barna, Daniel (nr.1), Maria Johanna (nr. 3), Johan Balthazar (nr. 5) og Daniel Christian (nr. 6) døde alle før de ble 18 mnd. Anna (nr. 2) ble gift med agent Hans Tornøe og fikk 13 barn. Maria (nr. 4) ble gift med repslager Jan Ellingsen Beyer og de fikk 5 barn. Daniel (nr. 8) døde ugift som bakemester, 50 år gammel. Agnethe ble gift med skipper Fredrik Hansen og fikk med ham minst 7 barn, hvorav 3 så ut til å ha etterlatt efterslekt.Agnethes to søstre, Anna og Maria, ble begge mine 3xtippoldemødre. Jeg sitter på en del fødsels- og dødsdatoer, hvis det skulle være av interesse. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Denman

Jeg er meget interesseret i fødsels-og dødsdatoer.Ved Du/I noget om Agnethe og Frederik's børn, evt. en nevø fra Danmark som boede hos dem og sejlede sammen med Frederik. Og ved Du/I noget om en herre ved navn 'Morten Rasmussen Bredam' evt. besøgte dem. Han er nemlig forsvundet ud i den blå luft på Ærø. Der er ikke noget om at han er flyttet fra øen. Se min efterlysning af Bredam fra Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.