Gå til innhold
Arkivverket

[#18505] Oppland/ Lesja: Sivert Ivers. Arneklev/Gunhild Jørgensd. Engelshus, gift 1769


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Sivert Iversen Arneklev og Gunhild Jørgensdt. Engelshus ble gift på Dovre 25.6. 1769 iflg. Arkivnett Oppland. Er det noen som vet mer om disse to ? Hvor mange barn fikk de ? Lurer på om det kan være denne Gunhild Jørgensdt. som kommer til Meldal, samt hennes sønn Iver, f. ca. 1771. I tilfelle må Sivert være død før 1801. (Viser også til tidligere innlegg nr. 15211).Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Hei Inger,Det ser ut som om du er på rett spor. Siver Ødegaardslien og Gunild Iversd. fekk i alle fall sønnen Iver, døpt 10.5.1772 i Dovre kirke.Jeg finner dessverre ikke Sivert/Syver i begravelseslistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

En av mine aner kommer fra Arnekleiv, men det må være en tidligere generasjon. Min ane er Ole Sivertsen Arnekleiv som giftet seg med Siri Fredrichsdatter Dalen i fra Folldal. Denne Ole skal være født rundt 1719. Jeg tror ikke dette hjelper så mye men dersom du er interessert i flere opplysninger kan du ta kontakt med meg på olillega at c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk både til Arnfinn og Øystein.I 1801 bor Gjertrud hos sønnen, Iver, på Stenshaugen i Meldal. Hos seg har hun datterdatterens uekte sønn, Jens Jonsen, f. ca. 1794.Lenke Skal det være datterens uekte sønn ? Er det noen som vet hvor han kan være født og hvem som er foreldrene ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Ingen Jens Jonss. er innført i kb. for Lesja. Det er 2 Sivert Iverss. f. i Dovre som kan være han: - døpt 31.8.1738, far Iver Syverss. Tostengard - døpt 21.2.1740 (uekte), foreldre Iver Lindsø og Jøda Syversd. Hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal du ha, Arnfinn. Jeg synes å huske at jeg fant en i Bygdeboka for Meldal som jeg tror het John Johnsen, som kanskje kunne være samme person som han som ble kalt Jens i 1801. Har lett med lys og lykte, men har ikke klart å finne ham igjen. Kan jeg bry deg med å sjekke om du kan finne en John Johnsen født ca. 1794, med mor som kan være datter av Sivert Iversen og Gjertrud ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Beklager, jeg trodde du hadde mer enn det som lå der. Takk skal du i allefall ha. Finnes det forresten flere kirkebøker enn de som ligger utlagt på Arkivnett ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.