Gå til innhold
Arkivverket

[#18507] Ettersøkning av Bernt Erichsen, Drøbak, gift i 1828


Gjest Kjell-Erik Berntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Berntzen

Jeg søker informasjon om min tippoldefar Bernt Erichsen, gift med Trine Jacobsdatter 12.01.1828 i Drøbak iflg. Family Search.Kjenner ikke til fødselsdato for Bernt eller Trine, og er veldig interessert i deres aner.Takknemlig for hjelp !Vennlig hilsen Kjell-Erik Berntzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest May Bjerke

Hei!Her er noen etterkommere etter Bernt og Trine: Martin Berntsen (f 25.03.1828 Drøbak), Baltzer Berntsen (f 05.11.1830 Drøbak), Erik Berntsen (f 06.02.1834 Drøbak) og Jacob Berntsen (f 22.06.1838 Drøbak). Kan det stemme at Trine hadde mellomnavnet Kjerstine?Ifølge familysearch var Bernt 25 år ved giftemålet og Trine var 23 år, dvs. Bernt skal være født ca. 1803 og Trine født ca. 1805.Martin gifter seg 02.12.1860 i Drøbak med Cecilie Christiansdatter. Erik gifter seg 10.12.1865 i Drøbak med Cecila Henrikka Nilsen.Deres sønn Erik Berntsen bor i 1865 tellingen på Røise Braaten i Drøbak sammen med sin kone nå skrevet Secilie Hansdatter (f.1836 Drøbak) og hans bestemor Trine Jacobsdatter? Hun er nå enke. På Røise Braaten bor også Martin Berntsen sammen med sin kone Cicilie Christiansen født 1826 Drøbak. Det står at Martin er matros og de har barnene Tekla Helene (f.1861) og Emil Martinius (f.1863).Erik får videre barnene Thorvald (f.1867), Jean (f.1869), Charlotte Emilie (f.1872), Martine Bendikte (f.1875), Hulda Bendigte (f.05.09.1880).Håper jeg er til litt hjelp, hvis alt som er skrever over stemmer, så virker det som en gren av familien har holdt til på Røisebraaten i Drøbak frem til 1900.Link: LenkeDet kan jo være du evt. kjenner igjen noen av navnene, jeg har ikke sjekket alt opp mot kirkebøkene da jeg desverre ikke har tid, men det er noe du kan evt. gjøre for å være helt sikker på at de er i familie.Lykke til videre, hilsen May.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.