Gå til innhold
Arkivverket

[#18508] Nella Margrethe Knutsdatter, Borge eller Vågen


Gjest Hege Schei
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Schei

Jeg har opplyst at Nelle Margrethe Knut(d)sdatter, er født 1830, Rekdal,Borge,i Gimsøy sogn, Vågan prestegjeld. Gift Lie 31.10.1852. Død 21.3.1905. Kilde er mors notater. Jeg finner henne i 1865 i Bjørnør i Nord-Trøndelag og i 1900 i Henningsvær. I det ene tilfelle er fødsel opgitt 1832 i Vogen, i det andre tifellet 1829 i Borge Lofoten. I 1865 finner jeg Marie og Maren Knudsdatter på hver sin Rekdal-gård i Borge. Det kan være søsken. I 1801 finner jg ingen Knud på Ræchedal i Borge. Kan noen hjelpe meg å finne hennes foreldre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Schei

Takk skal du ha. Det er interessant å se at de har flyttet til Vågan, antagelig Henningsvær, allerede i 1868. Her kom også to barn til.Det ser ut for at fosterbarnet Hansine Andreasdatter er på Rekdal i Borge i 1865, hvilket vel styrker teorien om at Maren er søster til Nella.Nella kaller døtrene Johanna og Karen. Kan det tyde på at Karen Johanne Christoffersdatter på Ræchedal i 1801 er moren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.