Gå til innhold
Arkivverket

[#18510] Jelkalender


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Dere har vel som vanlig alt annet høyere på prioritetslista, men det hadde ikke vært dumt med en 'Neste side' knapp nederst på sida når man skal bla i de scannede bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Prioriteringa vår går heile tid ut på at arbeidstida vår skal koma flest mogeleg mest mogeleg til nytte. I dette tilfelle hadde Geir ein god idé det kosta lite å setja ut i livet. Dermed vart det gjort med det same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Me har fått fleire tilbakemeldingar frå personar ikkje får fram luke nummer fire. Problemet har vore at sida frå i går ligg lagra i cachen i på datamaskina deira. Problemet kan løysast ved å sletta midlertidige filar på maskina. Dei som brukar Internet Explorer kan gå inn på Verktøy, og generelt. Der er det ein knapp som seier 'Slett filer'. Ved å trykka på denne vert dei midlertidige filane som ligg lagra på maskina sletta, og luke fire skal koma fram.For å hindra at dette skjer igjen, bør de gå inn på 'Innstillinger', som er knappen ved sidan av 'Slett filer'. Der merker de av for 'Hver gang' under 'Se etter nyere versjoner av lagrede sider'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er den. Men du har nok sida frå i går liggande i cache (på disken på din maskin). Dermed går ikkje nettlesaren din til servaren vår og hentar den nye julekalendarsida, med ny luke open, men viser deg den frå i går. Dette gjeld sjølvsagt alle andre sider også, og kan føra til at du lurer deg sjølv mang ein gong.Om du brukar Internet Explorer bør du gjera følgjande for å avhjelpa situasjonen:Vel Verktøy i menyen oppe, og deretter Alternativer for Internett. På sida du då får opp finn du Instillinger (til høgre midt på sida). Trykk den: Øvst finn du Se etter nyere versjoner av lagrede sider. Den bør stå på Hver gang siden vises. Trykk så OK og gjerne også Slett filer på sida du då kjem attende til. Dermed blir cachen din tømt (ingen fare med det). Så trykkjer du Ok. Når du så trykkjer julekalender får du opp rett versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Knappar nede synte seg å få bieffektar som ikkje var så bra. Eg tok dei difor bort, men skal nok få dei på plass att i betre fasong. Vent til i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Jeg hadde innstillingen 'Hver gang', men det kunne hvert en fordel om dere hadde lagt inn metakode for at ikke siden skal legges i cache så slipper alle brukere å slett cache som tar en stund.Ellers må jeg si at det er ett fint tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Uuuu huuuuuu,jeg får ikke åpnet luke 4.De første 3 gikk fint men så var det slutt.Slettet Temp filer men det hjalp ikke det grann. Og et grann er det ca 3 tusendels gram? Sig--- ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Tommy har sjølvsagt heilt rett. Me burda ha lagt inn metakode for å hindra sida å leggja seg i cache. No er det gjort. Me er rett og slett så vane med å lesarane våre innstilte på alltid les at me heilt har gløymt løysinga på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hvor í all verden er denne 'julekalenderen' eller 'Jelkalenderen'. Det kunne jo være OK for oss amatører å vite. Det kan jo sikkert finnes mye moro der:-))Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Bortsett fra disse tekniske problem - som jeg ikke har møtt ennå - så var nå dette et artig påfunn, da! Takk for kalenderen!Mvh Signe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg finner mye interessant stoff i det som nå blir lagt ut hver dag i desember, og også i det som har blitt lagt ut før i form av nettutstillinger og på Arkivenes dag. En stor takk til alle som står bak alt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Vil støtte opp om rosen til Digitalarkivet angående adventskalenderen! Jeg trodde jeg var kommet over det stadiet der man ser forventningsfullt fram til å åpne neste luke, men det hadde jeg visst ikke. Hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Takk til dere alle sammen på Digitalarkivet at dere har tatt dere tid til dette her!! Det er flott at dere satset på å legge ut bøker som alle kan dra nytte av.En førjulshilsen fra Liv i Degernes og Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.