Gå til innhold
Arkivverket

[#18524] Jacob Hansen/Anne Johanne Hansdatter ,Bergen


Gjest Svein Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Hansen

Kan noen hjelpe. Jacob og Anna Johanne gifter seg i Bergen Korskirken 19/9-1841.Jacob er da repslagersvend.Jacob er født 1817/18 og Anne Johanne ca. 1820. Finner ut at i perioden 1815-1894 døper de 9 barn i perioden 1842-59.Anne Johanne har her flere etter navn. Hansdatter,Olsdatter,Dahl,Nilsdatter. Mitt spørsmål er da. Når døde/begravd ble Jacob og Anne Johanne. Kan ikke finne de når jeg søker på døde/begravde i Bergen.Håper noen kan hjelpe. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Takk for hjelpen Trude. Har selv prøvd i flere timer i dag og finne ut når Jacob Hansen døde. Men uten noe resultat.Er det noen der ute som kan hjelpe ?? Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo Svein Ser at det det bor en Jacob på Laksevåg i tellingen for 1875, 'Jakob Hansen m Logerende hos A.Sjursen e Rebslager 1817 Bergen Korskirke 307i Lille Damsgaard 6 '. Er ikke sikker på hvor du finner et eventuelt dødsfall for Lille Damsgård hvis han bodde der da han døde. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Døydde han på Damsgård mellom 1875 og 1898 er han nok registrert i ei kyrkjebok for Laksevåg som førebels ikkje ligg på DA, men boka finst. Damsgård (Lille og Store) høyrde til Askøy før 1875, seinare til Laksevåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Grete: Takk for hjelpen. Det er nok rett Jakob Hansen man finner i folketellingen 1875 Askøy m/ Laksevåg. Bjørn: Har de kirkeboken på prestekont. Laksevåg nå eller må jeg ta kontakt med Statsarkivet for og finne ut når Jakob Hansen døde og ble begravd ? Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Kykjeboka er nok på Statsarkivet i Bergen. Dei har i alle høve dataregistrert døde frå 1899. Eg veit ikkje om dei har tatt den fyrste bolken frå 1875, men eg trur det ikkje. Om dei ikkje har det, er der svært mange døde å gå gjennom. Det er trass alt snakk om 25 år - i ei tid då folketalet i Laksevåg eksploderte grunna industriutbyggjing. Så ikkje vent deg svar over natta i so fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.