Gå til innhold
Arkivverket

[#18539] Drotningsvik - Bergen


Gjest Oddvar Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Ole Henriksen Sangoltshellen gifter seg i 1880 med Oline Josefine Nilsdatter Drotningsvik. Ho gifter seg oppatt i 1889 med sin svoger Thorbjørn Henriksen Sangoltshellen. Ole må derfor være død, men eg kan ikkje finne noen opplysningar om når han døde, kan noen hjelpe ?Dorthe Henriksdatter Sangoltshellen gifter seg i 1886 med Arne Nilsen Drotningsvik. Slik eg tolkar det så gifter ho seg oppatt med enkemann Ivar Endresen Drotningsvik, men eg finner ikkje noe giftarmål på dei, men ved hennes død står han oppført som forsørger. Ivar Olai Martinius Endresen gifter seg med Olea Jørgine Hansen i 1874. Spørsmål: Har noen opplysningar om når Arne Nilsen Drotningsvik døde. Har noen opplysningar om fødsel eller død til Olea Jørgine ? Vet noen hvor Ivar og Olea kom frå, dette er ikkje opplyst i giftarmål eller var dei kanskje frå Drotningsvik ? Er Oline Josefine Nilsdatter og Arne Nilsen Drotningsvik søsken ? Var Ivar og Dorthe gift ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her finner du Arne Nilsen med foreldre og søsken i 1865. Lenke Arne ble født 11.02 og døpt 21.03.1856.Oline Josefine ble født 24.09 og døpt 24.10.1858.De var søsken, født og oppvokst i Drotningsvik. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Takk skal du ha Rune. Ivar og Dorthe busette seg på Sangoltshellen. Der de oppholder seg i folketelling 1900. Der busette seinare også dattera til Arne og Dorthe seg, som hette Elen Arnesdatter, sammen med sin familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.