Gå til innhold
Arkivverket

[#18543] Løkkeberg, Martin Kristoffersen född 1881 ?


Gjest Catarina Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Catarina Lund

Hej Känner någon till något om Martin Kristoffersen, troligtvis född 1881 i Løkkeberg? Död 1958 i Oslo. Han var timmerman och gift med Tora. De hade fyra barn, tre döttrar ( Mary , Tordis och Ingeborg) och en son som hette Oskar.Tack på förhandCatarina Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Løkkeberg ligger vel ved E6 i Østfold , omtrent der hvor man tar av til Halden. Det er det eneste jeg kan finne i min kartbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

'Norsk stedsfortegnelse':Løkkeberg:Gård i Eidsberg kommune, Østfold, postadresse (1972) Mysen.Gårder i Fredrikstad, Østfold, postadresse Fredrikstad.Gård i Hvaler, Østfold, adr Nedgården.Gårder Hvaler, Østfold, adresse Vesterøy.Gårder Skjeberg, Østfold, adr Skjeberg.Gård Aurskog-Høland, Akershus, adr Løken i Høland.Gård Røyken, Buskerud, adr Båtstø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catarina Lund

Hej ArnsteinTack så mycket för hjälpen med att hitta Løkkeberg. Jag visste inte att det fanns så många. Skall skaffa en bra Norgekarta för de norska anorna.HälsningarCatarina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

De Løkkeberg Arnstein har nevnt er gårdsnavn, ikke stedsnavn. Det finnes flere gårder enn det om du også ser etter Løkeberg. Jeg tror du må ha et veldig godt kart om du skal finne disse gårdene, om de finnes i dag da.Løkkeberg du spør etter kan være stedsnavn eller gårdsnavn.Får heller se om han finnes i dødsfallsprotokollene for Oslo. Er du helt sikker på at det var i OSLO by og ikke et annet sted i Oslo omegn han døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Her i FT 1900 er det 'så' mange som 40 henvisninger til Løkkeberg GÅRDER i Akershus (=ner Oslo) Høland 12 ' Sørum 12 ' Fet 11 ' Skedsmo 5 . Og i Østfold er dt 88 henvisninger til disse kommuner. ' Hvaler 54 ' Skjeberg 14 ' Berg 12 ' Aremark 8 .Og 11 med dette som etternavn i Østfold, 21 personer i Oslo -i 1900.Hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Skifteprotokollene for Oslo finnes bare til 1942. Du kan jo prøve kirkegårdskontoret i Oslo. Jeg vet ikke hvilket, men jeg tror de nå har alt på data med oversikt over alle kirkegårder der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dødsfallsprotokollene til skifteprotokollene er åpne. De er riktignok bare filmet til 1950 og har bare opplysninger om dødsdato, navn, stilling samt henføring 'Register til skifteprotokollene'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg har dem t.o.m. 1950 så de i alle fall filmet frem til da selv om ikke Riksarkivet har 1943-50 på lesesalen. Uansett er de 'åpne'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catarina Lund

Hej alla!Tack för tipsen. Värdefulla för mig som är nybörjare på att släktforska i Norge. Efter kontakt med en släkting har jag fått fram att Martin Kristoffersen dog i december 1959 och alltså inte 1958 som jag tidigare trodde. Han begravdes den 5/1 1960 i Oslo (vet inte om det var i Oslo by). Han omkom i en eldsvåda och i en tidningsartikel om detta var han 77 år när han dog. Om jag räknar rätt så borde han då vara född 1882 eller i december 1881. Jag vet inte om det Løkkeberg där han sägs vara född är ett gårdsnamn eller stadsnamn, men troligtvis är det en plats inte så långt från Oslo. Jag har gått igenom folketelingen år 1900 för alla kommuner i Østfold och Akershus, och de enda Martin Kristoffersen i dessa kommuner som eventuellt kan stämma är en Martin Kristoffersen i Eidsvold, Akershus, gårsnamn Braaten, född 1882, arbeider ved traesliberi. Enligt dopboken för Eidsvoll finns det en Martin Kristoffersen som föddes 29/8 1881 och döptes 20/11 1881 i Eidswoll. Hans far var sågmestare Ingebrigt Kristoffersen. Hans mor hette Anne Henrikke Olsdotter (enligt släktlegenden är moderns namn Anne). Martins dotter Mary föddes den 5/7 1909 i Bærums kommun. Vet någon om det finns mikrofilmade kyrkböcker att låna på något sätt eller hur gör man för att läsa i tex Bærums födelsebok eller i dödböcker för Oslotrakten ?HälsningarCatarina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Catarina, legger inn en lenke til Kirkebokreg. Lenkesom du også finner 'lenke' til nederst her på sidene i DA under Nyttige lenker.Riktig god jul hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.