Gå til innhold
Arkivverket

[#18545] Martha Marie Olsd., f. ca. 1802 Elverum. Bosatt i Talvik, Finnmark


Gjest Lillian Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Johansen

Martha Marie Olsd., f. ca. 1802 Elverum, gift 29. juli 1827 med Tobias Albrigt Hansen, Kaldslett, Tromsøysund. Bosatt på Langnæs, Talvik ved FT 1865.Var hennes foreldre var Ole Gundersen, Gillund, Stange i Hedmark og Helene Embretsen Sætre, Elverum ?Lillian Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er i alle fall døpt en MARTHE MARIA i Elverum 06.11.1803 som er 'uekte' datter av Helene Embrethsdatter Sætre, utlagt til barnefar Ole Gundersen Ødegaarden i Stange. Faddere var forøvrig Kari Olsdatter Sætre, True Embrethsdatter ibid, Karen Ingvaldsdatter ibid, Ckemeth Olsen ibid og Hans Olsen Leyret. Hennes første leiermål. (Elverum Mini 6 1794-1814 3/4 p.209 no.9)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Johansen

Hei. Det må jo være henne ! Giftet de seg senere, foreldrene? Fikk de flere barn sammen? Og hvordan havnet Marthe Maria i Tromsøysund hvor hun giter seg 29. juli 1827 ?Lillian johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Steinar Olsen

heipå det andre spørsmålet ditt 42428 søker du etter en Peder Gundersen g. m. Anne Embrethsdtr og/eller gift med Johanne Embretsdtr, det er vel deres søster den Helene som blir mor til Martha Olsdtr nevnt i mitt spørsmål, med Ole Gundersen som far.har Ole og Peder Gundersen noe med hverandre å gjøre? Det er jo et stykke til StangeHar prøvd å søke i 1801 Ft etter Ole men det var for mange å velge mellom.mitt tema 48775Embret Halvorsen og Mari Hansdtr hadde minst 5 barn. Fire av dem er født før 1792 og finnes på denne linken, regner med at han som er skoleholder ikke er samme personsiden han har et annet konen. LenkeSteinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Johansen

Hei. Det må vel være riktige Ole Gundersen en finner under gården Harstad (Stange) FT 1801. Prøver med en lenke Lenke Lillian J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Johansen

Guro Reinhart startet debattinnlegg 42428. Jeg bare kastet meg på da jeg så muligheten for et treff mht. vår felles M.M.O. Heldige meg som fikk så mye opplysninger om MMO og hennes familiebakgrunn i den debatten!! Det som jo er litt dumt er at vesentlige opplysningene om Embrethsfamilien på Hemmer-Sætre (Vestre Sætre) kan bli vanskelig for andre interesserte å finne. Kjenner ikke til at det skulle være en forbindelse mellom de to Gundersene utover deres forhold til hver sin Embrethssøster. Mht. Skoleholderen, så er han ikke riktige Embreth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.