Gå til innhold
Arkivverket

[#18546] Fru Sigrid Olavsdtr. g.m. ridderen hr. Torvald Toresen fra Papøy på Shetland


Gjest Knut Fjogstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Fjogstad

Hentet fra annet tema: I et brev den 13.juni 1292 utstedt på Ytre Egeland i Kvinesdal fremgår det at ridderen hr. Torvald Toreson fra Papøy på Shetlands-øyene kom i besittelse av nevnte gård på sin hustrus vegne. Hustruen, fru Sigrid Olavsdtr. hvis far var Olav Halvardson.Må man vente til en del dokumentasjon er restaurert og oversatt, eller kjennes der p.d. mer til bla. hennes slekt i Kvinesdal?Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gine Olsen

Hei!Har såvidt vært innom dette emnet i Kvinesdal bygdebok for nylig og ble derfor fanget av temaoverskriften. Etter å ha lest artikkelen som skjulte seg bak Erlings lenke fandt jeg en annen som direkte handler om det brevet Knut nevner i innlegg 1. Denne syns jeg også det bør lenkes til: LenkeNederst i artikkelen er det et norsk sammendrag, resten er på engelsk. Mvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Hei!Takker dere begge for (at dere kom meg i forkjøpet med) de svært informative nye lenker. Da det gjenstår endel dokumentasjon vil muligens flere sammenhenger kunne bli bestemt etterhvert.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.