Gå til innhold
Arkivverket

[#18552] Hans Fredriksen, Vågå/Sel f. 1816.


Gjest Harald  Rudiløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du finner han på FS :-------------------------------------------------------------------------------- HANS FREDRIKSEN Father: FREDRIK FREDRIKSEN Spouse: MARIT LARSDR Family Marriage: 12 JAN 1845 Vaagaa, Oppland, Norway Husband Age at Marriage: 28 Wife Age at Marriage: 23 Extracted marriage record for locality listed in the record.Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: M421003 1842 - 1856 0307268 Film NONEmvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da er dette muligens faren :FRIDRICH FREDRIKSENEvent(s): Christening: 20 MAY 1782 Vaagaa, Oppland, Norway Father: FRID. TOUG Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: C421001 1739 - 1815 0125631 Film NONE mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er en Fredrik på Toug i 1801 som kan passe. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f10515&variabel=0&postnr=3582&fulle=true&spraak=n>LenkeDet er riktig nok ikke en Fredrik blant barna, men det var en Fredrik Fredriksen som var tjenestegutt på en av gårdne der oppe i 1801 F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da må du vel undersøke i kirkebøker for gifte der i det området - eller kanskje det finnes bygdebøker som kan veilede deg. Det kan du jo finne ut på DIS sin hjemmeside under nyttige lenker her.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald  Rudiløkken

Hei Kjellaug !Kirkebøkene for Vågå/Sel ligger fortiden nede og det kan vel ta noe tid før de kommer på nettet igjen. Derfor etterlyser jeg moren til Hans Fredriksen.mvh Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Tofte

Hans var født 22.04.1816, og foreldrene var Fredrik Fredriksen og Anne Hansd. Ødegårdseie,Sel, husfolk. Fadrene var Knud Andersen Ødegårdseie, Nils Larsen Brækken, Ottar Olsen Olstad, Kari Jonsd. Brækkeneie, Kari Hansd. st.Hilsen Gunvor Tofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

For å komme nærmere inn på Anne Hansdtr.s opphav:Fredrik Fredriksen og Anne Hansdtr. døpte ei datter Synne 26. januar 1812. Faddere ved dåpen var bl.a. Rannei Hansdtr. og Kari Hansdtr.Ved nærmere ettersyn viser det seg at Rannei og Kari var søstre til Anne, og vi finner alle tre samlet i 1801 hjemme hos deres mor som var enke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald  Rudiløkken

Hei AudHan der er ikke min. men han er fra samme plass som jeg. Min slekt tok ikke i bruk Rudiløkken før midt på 1880. Jeg kunne like godt hatt Skrødal eller Grindstuen til etternavn. Jeg har forresten hørt at du ligger inne med mye viten om mange slekter, denne opplysningen har jeg fra Trøndelag.mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.