Gå til innhold
Arkivverket

[#18562] Skifte Peder Herteles og kone, Holmestrand


Gjest vigdis guldberg myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest vigdis guldberg myhre

Finnes det skifte etter Peder Herteles, Holmestrand og kona Karen Pedersdatter, Billingstad? De får sønnen Hans Pedersen i 1758 i Holmestrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hvis du ikke får noe svar, så kan det være at du finner skifte i Tønsberg og Holmestrand:bind 3, 1745-11-27 - 1765-01-18 Film PF 1211 ellerbind 4, 1775-05-24 - 1801-11-18 Film PF 1212-1213 ellerbind 6, 1801-11-18 - 1817-12-03 Film PF 1213-1214Holmestrand 1783-1830 se også Homestrand bd 1. Film HF 2259 - 2260. mvh Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vigdis myhre

Tusen takk Paul. Jeg sitter i Spania i øyeblikket så det blir litt vanskelig for meg men får jeg ikke andre svar vet jeg hvor jeg skal lete når jeg kommer hjem igjen på vårparten. Familien skal ha kalt seg Hertz også,men om det er i dette leddet eller tidligere vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei! Vet du når de døde, eller hvor de bodde? Har rotet litt rundt fødte i området rundt 1759. Finner kun enHans med far Peder, døbt 1759-01-13, fra Hvaløs. Kan dette være sønnen? Hvaløs er sansynligvis det samme som Varløs som er en gård i Botne. Kan ikke finne noe om de i bygdeboken på den gården. Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vigdis  guldbergmyhre

Ved FT 1801 bor fraktemand Hans Petersen 43år, og kone Anne Hansdatter, 43 år med sine barn i Holmestrand no. 81. - Jeg mener at Hans er sønn av Peder Herteles og kone Karen Pedersdatter, Holmestrand. Men jeg har desverre ikke mine notater som sier hvor jeg har funnet det, men gjennom generasjonene har det blitt fortalt i familien at de stammer fra Hertz i Holmestrand. Har lest i Holmestrandiana (trorjeg) om skipper Hertz. Anne Hansdatter f. 1758 tror jeg er datter av Hans Christensen Kleven. Hennes faddere er Peter Michelsen, Fredrich Andersen, Christen von Hertz og Maria Syversdatter. Ved å finne skifte etter disse personene kan jeg få vite om jeg er på rett vei. Hans Pedersen (Petersen) og Anne Hansdatter finnes ikke ved FT 1801 så da regner jeg med de er døde før 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vigdis  guldberg myhre

Paul Thode. Beklager at jeg blandet sammen generasjonene. Det er Peder Herteles og Karen Pedersdatter som jeg ikke finner ved FT1801.Sønnen Hans Pedersen med familie finner jeg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.