Gå til innhold
Arkivverket

[#18573] Evenrud på Toten - 1700-tallet


Gjest Ole Arild Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Arild Vesthagen

Jeg er etterkommer etter Hans Johannesen og Lisbet Tomesdtr. Evenrud på Vestre Toten. De bodde på Hol da deres barn ble født mellom 1709 og 1722. Sønnen Johannes (min ane) kom til Halmrast i Søndre Land, Tomes overtok Evenrud, og Jonas kom til Farås. De hadde også en sønn Hans, født 1717 som var død før skiftet etter moren i 1748 og en datter Marte født 1722 som var ugift ved skiftet etter faren i 1753.Kjenner noen til hva som skjedde med sønnen Hans og hvor det ble av datteren Marte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Bjørg Lunde

Hei,Jeg kan nok desverre ikke hjelpe deg med Hans eller Marte, men kanskje du kan hjelpe meg med Jonas Hansen på Farås og hans etterslekt. Hva het hans kone? Hadde han en datter Lisbeth, og i så fall vet du noe om henne? Jeg har (trolig, ikke verifisert) blant mine aner Johan Pedersen og Lisbeth Jonasd. på Østbyeie med sønnen Haagen f. ca 1795. Kan dette være samme slekten?mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

Jonas Hansen Evenrud og Kari Helgesdtr. Farås ble trolovet 2.5.1751 og gift 25.6.1751. De hadde barna Anders 1752, Lisbet 1755 (død 1/2 år 1 måned), Marte 1756, Lisbet 1759, Hans 1762, Even 1764 og Berte 1767.Lisbet som ble født i 1769 (døpt 3. søndag etter påske) ble trolovet 10.2.1786 og gift 31.3.1786 med Johan Pedersen Østby. Ved folketellingen i 1801 hadde de barna Kari 14 år, Peder 8 år og Haagen 5 år. Jeg har ikke noe mer om etterslekten. Jeg har mye stoff om anene til Jonas Hansen Farås. Ta kontakt direkte hvis du er interessert: ole.arild.vesthagen@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.