Gå til innhold
Arkivverket

[#18574] BUSKERUD


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Jeg er kjempe glad for at du vil gjøre oppslag i boken din for meg. Jeg har akkurat begynt med den siden, så ta den tiden du trenger. Mvh Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Jeg har en Ole Andersen f. 1822 d. 1893 med hustru Kari Kristensd. f. 1823 d. 1895. Disse er registrert på gården i 1865-tellingen. Disse er opprinelig fra Næss i Hallingdal, men har da kommet til Gaaserud. Spørsmål er via slektskap eller har de kjøp seg inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Følgende står under GÅSERUDPLASSEN, bnr. 5Erik Olsens enke solgte i 1853 for 400 spd. til 4) Ola Andersen Gåserud, f. 1822 i Nes, Hallingdal, d. 1893, g. m. Kari Kristendtr., f. 1823 i Gol, d. 1895. Barn: Kristen, Anders, Helene, Otto. Ola ervervet også et skogstykke av Sø-Eik, bnr. 2. I 1892 utstedte han skjøte til 5) Johan Olsen Holter, f. 1856, g. m. Helene Olsdtr., f. 1856.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Jeg ser også at det under B.nr.3 eier nr.5 står en Anders Andersen, f. 1832 i Nes, Hallingdal. Dette kan kanskje være en bror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Erik Bjune

Hei!Er det noen som kan si hvor Amundrød i Drammens-området er??En Ola Johannessøn var f. her i ca 1774 og ble etterhvert gift til Vear i Stokke i Vestfold.Jeg er ute etter hans forfedre!!mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.