Gå til innhold
Arkivverket

[#18575] Anne Marie Andersdatter fra Aremark i Østfold.


Gjest Unni Caspersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Caspersen

Anne Marie Andersdatter tror jeg er født i 1816/17 i Ide prestegjeld (Halden) Hun fikk et barn (Johan Alfred Caspersen, født 1859) utenfor ekteskap med en bonde fra Kråkstad (Casper Johannesen Eng. Kan noen hjelpe meg å få bekreftet hennes identitet og hennes foreldre +++ Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild E. Pettersen

Kan det være mor og sønn som du etterlyser som er oppført under Skiseng vestre i Ski sogn, Kraakstad prestegjeld, Akershus i FT-65. Det ene fornavnet mangler på begge, men alderen stemmer rimelig bra med den du oppgir. Denne kvinnen er imidlertid ikke født i Idd men Spydegerg ifg. FT. Mannen du oppgir som far er oppført under søndre Eng i Kraakstad sogn & prestegjeld, Akershus. Forøvrig forstår jeg ikke helt hvor Aremark kommer inn i denne saken. Finner ikke spor etter disse personene verken i Idd eller Aremark.Mh. Arild E. Petersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Caspersen

Det er riktig at det er denne personen jeg leter etter, men jeg søker etter hennes opphav. Og i min leten etter Anne Marie Andersdatter som barn og tidlig voksen har både Idd og Aremark kommet opp som alternativer. Jeg lurer nå på om hennes mor het Marte Syversdatter, og i så fall ble Anne Marie døpt 14.01.1816 i Aremark. Men jeg klarer ikke å få bekreftet disse opplysningene, derfor ber jeg om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.