Gå til innhold
Arkivverket

[#18599] Brita Johannesdtr. g.02.07.1781 i Lindås/Hordaland.Hvem var hennes foreldre ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Brita Johannesd. giftet seg i Lindås med Mons Johnsen.I 1801 er hun 45år.Hun var ved ekteskapet oppført med Dahle som gårdsnavn.Jeg finner ikke det navnet i Lindås , men derimot i Manger.Er der noen som har kjennskap til denne Brite Johannesdtr. og som kan hjelpe meg med å identifisere henne? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Kenneth.Ja, jeg er klar over at du finner Dale i Gulen også.Men uansett, Gulen eller Manger,jeg vet ikke hvem hun var datter av.Håper noen kan bidra til å finne svaret. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!I Masfjordboken I på Birkeland finner jeg Mons Jonsen Birkeland 1754-1820 gift 1781 med Brita Johannesdtr. Dale fra Gulen 1744-1821. 9 barn: Lisbet f.1782 gm Søren Hansen Kvamsdal bn.1 Johannes f.1784 død 1820 overtok bruket Botolf f.1785 død 05 mai 1868, ugift Ingeborg f.1789 gift på bn.3, Kvamsdal Jon f. og d. 1791 Johanna f.1793 på Selvågneset, Lauvik, tvilling Synneva f.1793 død 1793, tvilling Sigrid f.1797 på bn.5, Kvamsdal Synneva f.1799. Hun fikk sønnen Sjur og oppgav barnefar: Jon Aland fra Voss.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret Jan.Da hadde Kenneth rett i sin antagelse.Det er datteren Synnøve og hennes etterslekt jeg holder på med.Da spørs det om noen har tilgang til kilder fra Gulen som kan slå fast hvem Brita var datter av. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.