Gå til innhold
Arkivverket

[#18601] Slagen ca 1900,Lorentz Efraim Andersen (s) og hustru Inga Karense Nilsdtr


Gjest Karin Langaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Langaard

i 1900 tellingen har jeg funnet 3 barn;Anna Nilsine,Hanna Emilie og Ellen Lovise. Men det finnes to til;Agnes og ei som de kaller blondie (?) Agnes ble gift med Kjell Andersen,og Blondie ble gift med Yngvar Andersen. Kan noen hjelpe meg finne ut om disse evnt er med en mulig mann nr 2? Inga ble nemlig kalt for 'bestemor Hedlund' av et av hennes barnebarn, og hun bodde i slagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

La det inn for at andre som kanskje har bygdebok for Sem kan sjekke om det står noe om dem under gården, men bøkene er kanskje for gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Langaard

Er dere ikke enige i at de må legge ut mer info på nett enn 1900-tellingen? Er det ikke 80 års klausul??? Det burde nesten offentliggjøre frem til 1925 synes jeg. Kjempeglad dere gidder hjelpe meg da. Holsen Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det var 80 års klausulering fram til ca. 1907, men da ble det vedtatt 100 års klausulering for framtidige tellinger. 1910-tellingen er under arbeid, slik at den kan publiseres på internett 1. januar 2011. Arkivverket forholder seg med andre ord til gjeldende lov.Hvis du oppsøker kommunale arkiv, kan du kanskje være så heldig at det er bevart valgmanntall der du kan finne personene du er på jakt etter. Men da må jo personene være minst 25 år, da (husker ikke når stemmerettsalderen ble senket til 21 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.