Gå til innhold
Arkivverket

[#18603] Nadden, Caroline Marcusine, f.ca. 1805 Christiania.


Gjest Rasmus Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Rasmus Lange

Nadden, Caroline Marcusine, f. 1805 i Christiania etter hva hun selv opplyste ved folketelling i 1850 i Danmark, hvor hun ble gift på Fredriksberg 1826 med Søren Kragh. Hun døde 7.8.1877 i Nibe, Danmark. Er på jakt etter alt som kan oppklare hennes slektstilhørighet.Har funnet en familie i 1801 folketellingen som kan være hennes foreldre og søsken; pontonersergeant v. art., Christian Nadden, 32 år, og hustru Gunhild Christiansdatter, 26 år, de hadde da barna Anne 8 år, Bodel 3 år, Maren 1 år. De bodde i Vognmandsgaden 258 på Waterland, Christiania.Kan noen hjelpe med om dette er riktig familie, en Bodil Marie Nadden blir 27.10.1826 gift i Garnisons menighed med Peder Olsen Fossum, går ut fra at hun er den Bodel som var 3 år i 1801. Kjenner noen til disse? Mvh. Rasmus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rasmus Lange

Hei. Tusen takk, det var hyggelig, endelig en dato og hennes foreldre. Tror du at det kan være de samme som i FT. 1801 selvom sergeanten der heter Christian, kona hans heter jo også Gunhild Christiansdatter. Rasmus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg finner overhodet ingen døpt denne dato i Garnisonskirken som jeg sitter med foran meg. Er du snill og oppgir Mini og folio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Alt tas tilbake. Du hadde helt rett. En dag skal jeg lære å lese menighet på konvolutten før jeg er så sikker. Kilden er Garnison Mini 3 1777-1809 5/9 f.145a og der står Marcusine Caroline døpt den 19.10.1804.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Og til spørsmåler til Rasmus under (4), ved Maren Kirstine's dåp 19.12.1800 står foreldrene skrevet Nicolai Christiansen Nadden og Gunild Maria Christiansdatter. Faren er ved artilleriet. (Garnison Mini 3 1777-1809 4/9 f.127a).Boel Maria døpt 07.06.1798 (samme kilde f.111b) står med foreldre Nicolai Christiansen Pontoner Sergeant og Gunild Christiansdatter.Så at det er samme foreldre som ved folketellingen 01.02.1801 skulle alt tyde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rasmus Lange

Kjempeflott, da er jeg mange skritt nærmere. Vet litt mer om på hvilken kant jeg kan komme videre. Spennende med Nadden/Naddem mulighetene i Høland, for han kan jo da være sønn av Christian Hansen Naddem som var gift med Anna Zidow Møllerup, som har bl.a. en sønn Nicolai Christiansen døpt i Høland 27.3.1755. Så når jeg kommer til Oslo må jeg kikke på hvem Nicolai og Gunhild bruker som faddere på døtrene i håp om at det er familie. Nok en gang takk skal dere ha, og en god riktig jul ønskes fra København. Rasmus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.