Gå til innhold
Arkivverket

[#18604] Trenger hjelp! Utvandret til USA


Gjest Torill Bech
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Bech

Er det noen der ute som kan hjelpe meg å finne min bestefars bror Helmer Olai Sandberg Benjaminsen f. 10.07.1875 i Meløy. I FT 1900 var han smedsvenn i Bodø,men i skiftet etter faren i 1920 har han adresse 2637 Long Fellow aveny, Minneapolis USA. Er gift. Har lett i utvandringslister og på endel steder i Usa uten resultat. Skulle så gjerne visst hvem han var gift med og om han hadde noen barn. Mvh.Torill Bech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei! Ved søk på Mn Death certificate, Hennepin County (dvs. det county der Minneapolis ligg), finn eg denne personen: Sandberg, Helmer Olief. 11.07. 1875 (out of state) og død 17.07.1955. CertID# 1955-MN-022318Ved å søkje berre på etternamnet kjem det opp over 300 personar, så ein må vel prøve andre muligheter for å finne namnet på kona.Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jss.. Helmer, kona Bertha??? og sønnen Roy bor i Minneapolis 1930 census, ser ut som det står at de bor i Longfellow Awenue..Han er 55 år, f. i norge og imm. 1903 Bertha er 56 år, f. i Norge og imm. i 1900 (tror jeg)Sønnen Roy er 8 år, f. i MN.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Bech

Hei Laila. Det ser ut som du leter i en folketelling i USA, hvor finner jeg den? Har flere slektn å lete etter så det hadde vært kjekt å lære. Torill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hilmar O. Sandberg (27 år, 11 mnd) ankom Ellis Island den 27. juni 1903, med skipet Norge.Skipet forlot Christiania 11. juni. Det ser ut som at han skulle til sin tante 'Olette Olsen' (?) i Aitkin.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei !Finn Bertha Sandberg i MN. Deth certificate: Ho er død 13.02. 1944 i Hennepin co. CertID# 1944-MN-018245. Ingenting om fødestad, fødselsdato eller jentenamn.Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det beste er å bestille disse dødsattestene og finne en lokalavis for den regionen av Minneapolis de bodde. Der finner du kanskje en døds-melding eller en obituary, som nevner etterkommere. Jeg fant også en Roy W. men kan ikke være sikker på om det var den rette.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.