Gå til innhold
Arkivverket

[#18606] Skipsbygger MARTINIUS JACOBSEN FRA TUNSBERG???


Gjest Kai H Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai H Jakobsen

Hei, og takk for all hjelp jeg fikk sist. Denne gang kommer jeg med en gåte, en gåte for mange som har prøvd å finne opplysninger om dette. Jeg leter etter følg: Martinus Jacobsens foreldre. Martinius er født den 25 Aug 1827 i Tunsberg, Vestfold. Han flyttet til Fr.stad og giftet seg med Jeanette Sofie Olsen den 23 Okt. 1854. Martinius er min tippoldefar. Jeg har et fint bilde av han. Har noen opplysninger om Martinius sine foreldre er det en julegave. Venter spent på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiHer - Lenke - finner jeg:Martinius JacobsenBirth: 25 AUG 1827 Tonsberg, Vestfold, NorwayDeath: 12 FEB 1902Father: Jacob LarsenMother: Anne Abigale ChristensdatterSpouse: Jeanette Sofie OlsenMarriage: 23 OCT 1854 Fredrikstad Kirke,NorwayWifeJeanette Sofie OlsenBirth: 21 DEC 1832 Fredrikstad, Ostfold, NorwayMarriage: 23 OCT 1854 Fredrikstad Kirke, NorwayDeath: 27 JUN 1900Father: Ole JonsenMother: Christiane Andersdatter Du bør definitivt sjekke disse opplysningene i kirkebøkene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om din tippoldefar hadde en tvillingsøster. Her er (fremdeles fra samme kilde) søskenflokken: 1. Lars CHRISTIAN Jacobsen - Birth: 05 MAR 1819 Christening: 10 MAR 1819 Tonsberg, Vestfold, Norway2. Paulina Maria Jacobsdatter Birth: 22 FEB 1821 Tonsberg, Vestfold, Norway3. Helvig Jacobsdatter - Birth: 21 APR 1825 Tonsberg, Vestfold, Norway4. Martinius Jacobsen - Birth: 25 AUG 1827 - Christening: 09 SEP 1827 Tonsberg, Vestfold, Norway5. ANNE DORTHEA JACOBSEN - Birth: 25 AUG 1827- Christening: 06 SEP 1829 Tonsberg, Vestfold, Norway6. Jens Christian Jacobsen - Birth: 06 NOV 1832 Tonsberg, Vestfold, Norway7. Inger Andrea Jacobsdatter - Birth: 07 FEB 1835 Christening: 08 MAR 1835 Tonsberg, Vestfold, Norway8. JOHAN OTTO JACOBSEN - Birth: 07 JAN 1838 Christening: 11 FEB 1838 Tonsberg, Vestfold, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Henning

Hei. Dette er opplysninger fra Familysearch og det er jeg som har lagt ut dem. Det er foreldrene som jeg er usikker på, så om noen har kirkeboka hvor Martinius ble født, ja da hadde det kasnkje kunne spores. Takk alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Kai!Fant frem denne eposten jeg sendte deg i mai 1999:'Ved vielsen er alderen til Jakob oppgitt til 28 år, mens Anne Abigael er 24 år. Forlovere var Maler John Halvorsen og Tron Styrkesen, begge fra Tønsberg.Det er ca. 10 Jakob Larsen i Vestfold i alderen 10-12 år i 1801. Her kan du jo prøve eliminasjonsmetoden (f. eks. v.hj.a. bygdebøker). Jeg har i hvert fall sjekket ut en Jakob L. fra Steinsholt i Lardal (da er det bare ca. 9 igjen ...)Når det gjelder forloveren Tron Styrkesen finner jeg ingen med for- eller etternavn Styrk*/Størk*/Størch*/Størk* i Vestfold 1801. Det er jo en liten mulighet for at de kommer fra samme sted, så dette er et spor du bør jobbe videre med.Ellers ville jeg funnet fadderene til alle barna deres da det kan hende at noen av disse er i slekt med Jakob (brødre, foreldre, tanter og onkler).'Du finner igjen (Anne) Abigael i FT-1865 for Tønsberg, sammen med sønnen Aato (=Johan Otto). Begge skal være født i Tønsberg:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60705.wc2&variabel=0&postnr=3926&fulle=true&spraak=n>LenkeSannsynligvis er dette Abigael i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai H Jakobsen

Hei,og takk for sist Firing. Sliter med denne gett. Men jeg tror det er rett med Abigale i 1801 Takk for hjelpen dere. God julehandel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.