Gå til innhold
Arkivverket

[#18620] Døsdfall i Bergen 1912-1972


Gjest Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

Jeg ville satt pris på å få vite om det er registrert noe mer om disse to dødsfallene i Bergen ( eksempelvis arvinger). 43253 365 Karlsen Gustav Adolf Sep 13 1945 9593 282 Karlsen Ellen Berentine Okt 11 1926 Jeg tror disse kanskje var ektefeller og håper å få dette bekreftet Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Gustaf Adolf Karlsen var født 17. oktober 1854, og nesten 91 år gammel da han døde. Han var enkemann etter Ellen, død 1923, men hadde vært gift også tidligere. Han etterlot seg sønnene Carl og Kristian, begge i Oslo, fra ekteskapet med Ellen, og fra tidligere ekteskap hadde han Harald, mens datteren Eleonora Stensvåg var død før sin far, og hadde etterlatt en datter, mens sønnen Alfred også var død, og hadde etterlatt seg seks barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Takk skal du ha Yngve. Dette bekreftet at det var rett Gustaf, men jeg er litt usikker på om jeg har rett Ellen i og med at de jeg hadde funnet var død 11okt 1926 mens du henviser til en Ellen som døde i 1923. Om du har muligheter for å oppklare dette setter jeg stor pris på det.Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg gikk til folkeregisterkortene, og der står det at Gustaf Adolf Karlsen hadde giftet seg i 1917 med Kristine Larsdtr Vatne f. Hofstad, født på Stord 13. november 1890, og døde 16. mai 1923, og etterlot seg to sønner. Den Ellen som nevnes i dødsmeldingen kan kanskje være en tidligere ektefelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Interessant ! Takk igjen Yngve. Nå lurer jeg på når ektefellen Ellen døde. Ellen Rasmine Berentine Knudsen gifter seg med Gustav Adolf den 10.aug.1878 og får en rekke barn som stemmer med dine oppføringer ovenfor. Men når dør da hun? Kan det være denne Ellen Karlsen i 1914 ? 8816 283 Karlsen Ellen Sep 19 1914 Hører gjerne fra deg om du kan sjekke dette dødsfallet. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ellen Karlsen, 59 år gammel, døde 19. september 1914. familien bestod da av enkemannen Gustaf, bosatt i Ladegaardsgt. 38a,sønnen Alfred Karlsen, 35, Eleonora, gift med Karl Stensvaag, og Harald Karlsen, 22 år gammel.Ved folketelølingen i 1917 finner vi enkemannen Gustaf Karlsen i Ladegaardsgt. 38a som enkemann, med husbestyrerinne Kristine, og deres sønn Kaare, som døde senere i 1917. Gustaf og Kristine giftet seg i Sandvikskirken 16. juni 1917.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.