Gå til innhold
Arkivverket

[#18640] Hans Hansen Linnes f 1851 Sør Odal


Gjest Morten Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Strøm

Hei,Jeg skulle gjerne ha mer opplysninger om slekta til min tipp oldefar Hans Hanssen Linnes f 1851 i Sør-Odal (gift med min Tipp oldemor Eilin Ingebriktsdtr. fra Kvedalen, Ringås). De bodde i 1900 på Sterstøa i Nes, på en plass de kalte Linnes. Faren til Hans var Hans Larsen visstnok fra Odal også, er det noen som kan finne ut noe om ham? Er det noen som vet mer om slekter/etterslekter av disse og deres familier/søsken?Mvh Morten Strøm Rælingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Far til Hans Hansen er Hans Larsen og mor Anne Andersd. FT nordre Odalen 1865, Stormoen gård. Din tippoldemor er Elen Engebretsd. FT Søndre Odalen 1865, Qvedalen gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Ok, jeg har nå studert disse FT, men øyensynlig 'klart' å unngå å finne mannen. Takk igjen. Er det noen der ute som forsker i N. Odal, som har mer opplysninger om disse folkene på Stormoen (Stoermoen i 1801)? Hvor kom de fra? Gårdshistorien? Er det en stor gård, det var en mengde mennesker reg. der i FT 1801.Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.