Gå til innhold
Arkivverket

[#18658] Oluf Hjalmar Olsen f.7-12 1872


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Min tippoldefar het Oluf Hjalmar Olsen, og ble født 7-12 1872 iflg.Rikshospitalet og kvinneklinikkens kirkebok 5. Hans foreldre het Ole Nielsen,smed, og Margrete Olsen.Det var alt som stod. Hvordan kommer jeg videre? Hilsen Torill Norseth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Torill Solvang

Jeg henter frem igjen denne tråden, da jeg ikke kommer noen vei med min tippoldefar.Tror neppe det er han som reiste til USA, for han dro jo ett og et halvt år för Oluf Hjalmar ble födt. Mitt eneste håp er födselsmeldingene på byarkivet under Folkemengdens bevegelser. Har noen sett på slike födselsmeldinger, og hvor stort er håpet om at det kan stå noe mer om foreldrene? Jeg finner Oluf Hjalmar konfirmert i Råde på gården Krogstad, også med samme foreldre, men like lite ytterligere opplysninger. Så jeg lurer på: Ble han satt bort? Eller plassert hos slektninger?Hvordan er det mulig å finne ut det? Jeg vet like lite om hans mor Margrethe også.....Og veldig vanlige navn gjör jo ikke saken bedre... Takknemlig for all hjelp med denne nötten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.