Gå til innhold
Arkivverket

[#18659] Strømshaug,Fredrikshald


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Jeg har en Ole Andersen Strømshaug f.25-7 1789 i Fredrikshald.Hans foreldre het matros Anders Gundersen og Anna Amundsdatter. Ole var gift med Selle Marie Andersdatter f. 28-5 1797 i Fredrikshald. Skulle gjerne visst mer om begge foreldreparene. Vennlig hilsen Torill Norseth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Ole Andersen giftet seg med Selle Marie Andersdatter 1-4 1817. De fikk barna Andreas f.20-1 1817, Peder f.13-5 1819,tvillingene Elling og Hans f.16-9 1826, Johannes f.12 nov 1830,og Hans f.28-5 1835. Jeg vet at Andreas på et eller annet tidspunkt flyttet til Strømshaug i Rådetraktene. Andreas giftet seg med Lokrits Olsdatter f.23-6 1831 i Ål i Hallingdal.De fikk 7 barn. Noen som vet noe mer om Ole og Selle? Takk for opplysninger så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Berit har ihvertfall linket deg til den Sille Marie som er døpt 25.5.1797. Sjekket kirkeboka, og det stemmer med foreldrene.Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Huset Sille Marie og hennes familie bodde i på Sørhalden, med matr.nr. 293, finnes ikke i en bok jeg har med gamle husmatrikler i Halden. Nr. 291 og 292 ( i dag nr. 6 og 8 ) ligger i Lavendelstredet som er en av de trange stredene på Sørhalden.Send en mail til den hjelpsomme arkivaren på Halden Minders Museum, han kan hjelpe deg med å finne ut om Anders Halvorsen var eier av huset, og hvor lenge.http://www.museumsnett.no/hhs/arkiv.htmlAnders var militær ved tellingen, så militære ruller må jo være noe å lete i her.Hilsen Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.