Gå til innhold
Arkivverket

[#18665] Even Engebretsen f 27.02.1850 Torbjørnrud Valset Hedmark


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg har fått spørsmål fra Amerika angående Even Engebretsen f. 27.02.1858 Valset Hedmark. Er det noen som kjenner til om han flyttet til Amerika? Takknemlig for svar. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Du finner familien i Romedalboka bind 5 II, s. 403 Torbjørnrud nedre og Romedalboka bind 5 I, s. 206 Bjørnerud. Det er ikke nevnt noe om at Even skal ha reist til U.S.A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Tom Bjørnrud

Even Engebretsen(Bjørnerud) giftet seg med Matea Ruud(født 1857) rundt 1886. De reiste til USA i 1890 årene. Even døde 1. Juni 1911. De fikk datteren Karen Ruud Peterson(født i Romedal 02.12.1888 død 1962 i USA). Hun giftet seg med en (Norsk)/Amerikaner ved navn Oscar Theodore Peterson(født 20.01.1889 død 1959). De igjen fikk 3 barn, Karen(Peterson Wolf), Marvin Richard 'Dick'(Peterson) og Irving Theodore 'Ted'(Peterson). Jeg har hele slekstreet videre også, men blir for mye å legge inn her. Mange leverer fortsatt i beste velgående.Ta kontakt så kan jeg sende deg slekstreet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.