Gå til innhold
Arkivverket

[#18678] Krusedokken - Hallingdal


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Er det noen som kjenner til ovennevnte gård og dens beboere? Jeg har problemer med å finne noe før 1865-tellingen. Er det noen som har kjennskap til Næss/Gol traktene som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du sier ikke noe om hvem det gjelder.I Gol bygdebok III finner du 3 Krusedokken: Krusedokken (Degnedokken) s. 478, Krusedokken (søre) s. 487 og Krusedokkbraaten s. 485.Som du kanskje ser så er det en del sider. Jeg prøvde å sjekke i dag siden jeg hadde tilgang til bøkene, men syntes det ble håpløst når det ikke finnes opplysninger å gå ut i fra.Du får sikkert lånt bøkene på et bibliotek i nærheten av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Mine for fedre Ole Andersen f. 1822 og Kari Kristensdtr f. 1822. Jeg har hørt de skal ha tilknytning til gården. Det er ikke så mye å gå på av opplysninger. Ole og Kari viste jeg kom fra Næss/Gol, men det var det hele inntil for noen dager siden. Da fikk jeg kontakt med en fjern slekning som hadde navnet Krusedokken. Så dette er det vi vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.