Gå til innhold
Arkivverket

[#18689] Jacob Middelthuun døpte i Kinn 1729-1785


Gjest Terje Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Skrolsvik

Var egentlig på jakt etter andre da jeg kom over nevnte person.Noen som kan fortelle meg om dette er rett?? Her er registrert Middelthuun som Gardsnavn. Gården het Midtbøen.Det er notert 3 barn til dåp. 1:Kirstine Cathrine 24/7-1774, 2:Sara 04/08-1776 og Kirstie 12/9-1777. Noen som kan gi meg navn på faddere ved dåp på disse barn ??. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein N. Wisted

Jeg er også interessert i fadderene til disse.Det var en dåp til i Kinn : 15/1-1773 døpte Jacob Middelthun datteren Kirsten, hun døde allerede året etter, grl. 26/2-1774.Etter tips fra Richard Hellesen, USA, er denne Jakob Middelthun sikkert sønn til Jakob Davidsen Middelthun og Kirsten Corneliusdtr. Bergen. Deres sønn Jacob f. 1749 har til nå (ihvertfall for meg) hatt ukjent skjebne. Han kan ha flyttet tilbake til Bergen etter 1777, da datteren Kirstie er vel den som begraves fra Korskirken 30/10-1783, og en annen datter Sara gifter seg i Bergen med Anders Duffra, og senere med Christian BøchmannHilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Skrolsvik

Hei Stein. Takk for svar. Jeg regner med at det er feil i registreringen her. At noen har trudd Middelthuun var Midtbøen. Håper dette kan bekreftes og rettes.Spent på hva som dukker opp blandt fadderne. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein N. Wisted

Det er også en enkemann Jacob Davidsen Middelthun som gifer seg med enken Sara Ørbæk i Kinn 15/5-1780.Er det sønnen som har tipset pappa om en passende enkefru ?Hun er sikkert gift Ørbeck. Det er antakelig hun som bor i Bergen som Sara Michelsen f. ca. 1731, enke etter 2 ekteskap, hos Sara Middelton i 1801 (sin stesønnedatter), og som døde som Sara Middelthun i 1809.Hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Skrolsvik

Da fant vi tilkn til Middelthun i Bergen. Anders Due og Sara fant jeg med to barn i KK. Der dukket en Fredrich Middelthun opp. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein N. Wisted

Denne Fredrik Middelthun (jeg går ut fra at han var fadder til ett av disse barna) må vel være Fredrik Andreas Davidsen Middelthun f. 1774 d. 1848 i Jelseng, S&F, sønn til David Jakobsen Middelthun (bror til Jacob Jacobsen Middelthun) og Karen Marie Schønning. Det gjør ham (Fredrik) til søskenbarn til Sara Jaocbsdtr Middelthun.Sara hadde også en sønn Henrik Michael (UE) 7/5.1800-grl. 13/6.1800 med Henrich Mikkelsen - en engelskmand.Hun og Andreas Dufra giftet seg i 1802, men oppgis i 1801-tellingen å være gift.Begge barna hun hadde med Anders Dufra var gift (ett i Bergen og ett i Drammen) og hadde barn.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.