Gå til innhold
Arkivverket

[#18699] Kan noen bistå med opplysninger i Sem/Tønsberg ?


Gjest Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

Jeg har en sak fra nyere tid som jeg gjerne skulle hatt hjelp med: NN1 f 1890 fra Sem/Tønsberg får et uekte barn med NN2 i Bergen i 1914. Barnet blir satt bort til og vokser opp hos, sine besteforeldre i Bergen. Familietradisjonen har i all tid sagt at foreldrene til barnet døde når vedkommende var ca 3 år gammel. Imidlertid viser folkeregisteret i Bergen at NN2 forlater Bergen og melder flytting til Tønsberg i 1914. Jeg finner NN1 og NN2 igjen i kirkeboken for Sem hvor de får et barn NN3 i 1916. Foreldrene er da oppført som gift i 1915( har ikke funnet ekteskapet i Sem så de er gjerne gift et annet sted). NN2 dør 1917 i Sem og er da oppført som NN1s kone. Jeg vil sette stor pris på om noen kan foreta diskre undersøkelser for meg i denne saken. Nærmere opplysninger fås ved henvendelse pr email til: hagangst@online.no Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Hei! Så din etterlysning om hjelp. Jeg er ikke av de skikkelige drevne i ”faget”. Det kan jo hende du får mange tilbud om hjelp, så da burde du takke ja til ett av dem. Men jeg tenkte det ville vært synd om du ikke fikk noe hjelp i det hele tatt. Så da må du gjerne kontakte meg! Jeg bor i Andebu, utenfor Tønsberg, 10 min. fra Sem sentrum.Problemet i tilegg til at det er sensitivt det du skriver er også at det må letes i materiale som er av nyere dato. Hvordan hadde du tenkt deg å gå fram? Vennlig hilsen Solfrid Therese Henriksen solfrid@adcopartner.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Takk til Else og Solfrid og andre som har svart pr epost. Opplysninger sendes separat i privat epost Takk for tilbakemelding Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Hans Gangstø

Jeg tar opp igjen denne tråden, da selv om det var mange som kom med innspill, var det ingen som førte fram. Kan det være andre som har tanker om dette hører jeg gjerne fra dere. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.