Gå til innhold
Arkivverket

[#18703] Karl Martin Karlsen Moe


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg ønsker å vite dødsårsaken til min oldefar Karl Martin Moe f.25.11.1866 i Norderhov død 30.11.1930 i Bergen. Begravet på Solheim Kirkegård. Bosted: Solheimsviken G.m Otine Marie f. Berntsen. Jeg er også intressert i skifteopplysninger. Hun døde 1944 i Bergen. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Da Karl Martin Moe døde var han vaktmester ved B.M.V., og bosatt i Solheimsgaten. Vi er tilbakeholdne med å publisere dødsårsaker oppgitt i kildene fra de siste 100 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Riksarkivaren har i 'Taushetsbelagt arkivmateriale i Statsarkivene' gitt følgende rettesnor: 'For saker vedr. helsevesen som er avlevert til Arkivverket, fastsetter Riksarkivaren taushetspliktens varighet til 80 år.'Ut over denne generelle taushetsplikten har vi i Digitalarkivet - under henvisning til den rammekonsesjonen som i sin tid ble gitt av Datatilsynet, satt en 100-års grense forpublisering av bl.a. dødsårsaker på web.Medisinske opplysninger fra 1930 vil følgelig ikke bli gitt før i 2010. (På den andre siden er dødsfallslistene i kirkebøkene frigitt etter 60 år, og der er det referert en del medisinske opplysninger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.