Gå til innhold
Arkivverket

[#18711] Vettal, Ullensaker


Gjest Torill Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Norseth

Ønsker å vite mer om Foreldre til Gudbjørg Hansdatter f.23-11 1833 Vettalseie. Foreldrene het Hans Christoffersen og Berthe Olsdatter f.3-8 1807. Gudbjørg giftet seg 24-6 1855 med Halvor Andersen.Ønsker å vite mer bakover på foreldrene, og om Gudbjørg hadde flere søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ifølge FS (der avskrifter av kirkebøker for Ullensaker) finnes 2 barn av Hans Kristoffersen og Berthe Olsdatter: 1. Dorte født 17.2. og døpt 26.2. 1829 og 2. Gulbjør født 25.11.1833 og døpt 5.1.1834.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Kan du hjelpe meg med hvor moren Berthe Olsdatter er født (sparer meg litt arbeide), siden du har fødselsdato har du kanskje fødested ? Først antok jeg det var Ullensaker, men fant ikke Berthe i kirkeboken etter en RASK titt rundt den oppgitte dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Har du lest i Ullensaker bygdebok bind ll under Vettal? Det er flere Kristoffer og Hans der som kanskje kan være kandidater? Lykke til videre. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Norseth

Hei Geir. Jeg Har i papirene mine at Berthe skal være født på Vettalseie i Ullensaker, Men 100% sikker er jeg ikke.Hennes foreldre skal være Ole Olsen og Marthe Larsdatter Rolstad.Jeg vet ingenting om Hans.Tusen takk for all hjelp så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.