Gå til innhold
Arkivverket

[#18712] Alfred Johanson Lundqvist, f 1872, Sverige. Bodde i Kråkstad rundt 1900


Gjest Dag Hofsødegård
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Hofsødegård

Jeg er på jakt etter Alfred Johanson Lundqvist f 1872 i Sverige. Han bodde i FT-1900 i Gøtheborgsgt. 26, LenkeHer bodde han sammen med min oldemor og deres 2 barn, Arthur og Marie. Min oldemor, Mathilde, fikk senere barn med en annen svenske som også bodde i huset i denne folketellingen, Adolf Karlson.Min oldemor bodde altså sammen med 2 svensker. Jeg har prøvd å finne ut hvor Adolf Karlson kom fra, men ikke klart dette. Kanskje han kom fra samme sted som Alfred?I en dåp i 1900 er Alfred Johanson ført opp som husmand med bopel Krogstad.Er dette et kjent navn for noen fra området? Er det noen som vet hvor han kom fra?Dag H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Ved dåpen til begge barna er Alfred oppført som far. En stor takk til Turid H som har sendt meg en mail hvor det fremgår at Alfred kom fra Långserud (Långsrud?) i Sverige.Jeg er også interessert i om noen vet mer om Alfred og hans liv i Kråkstad.Dag H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin elvsveen

Jeg har lett litt i folketellingen for 1890 i Sverige og funnet en Johan Alfred f. 1872 i Långserud i Värmland.Hvis du tror dette er den Afred du leter etter så kan du få navn og fødselsår på foreldre og søsken. Etternavn står ikke på Johan Alfred, og faren står bare som Lund.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.