Gå til innhold
Arkivverket

[#18720] Etterlysning Rasmus Arntsen Ree f. 1857 i Meldal - Til California, US


Gjest Anders Lauglo Gjervan
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders Lauglo Gjervan

Jeg etterlyser flere opplysninger om Rasmus Arntsen Ree født 24.06.1857 på Sørgard Ree i Meldal, Sør-Trøndelag og etterkommere etter Rasmus. Hans foreldre var Arnt Jonsen Rikstad født 09.09.1821 på Rikstad, Meldal gift med Marit Rasmusdtr. Ree(Sørgard)født 21.10 1828 i Meldal. - Rasmus skrev seg for Robert Andersen med adresse : 50(9?) California Str., Los Angeles, California. Han ble gift og drev som snekker. Han fikk ei kanskje to døtre og en sønn. Har desverre ikke opplysninger om kona eller ungene. Jeg tror kanskje det kan være mulig å finne ut noe gjennom folketellinger for California men de har jeg desverre ikke tilgang til. Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Robert Andersen 65, snekker med kone Annie? 45 begge f. i Norge, bor i LA i 1920. Utydelig men det ser ut som om de kom til USA 1883/85 .Ingen barn er listet opp i tellinga. Han finnes ikke der i 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Lauglo Gjervan

Takk for responsen Hans. - Under hvilken adresse i LA står de to oppført i 1920 og finnes det folketellinger for 1900 og 1910 for om mulig å finne eventuelle barn? Jeg antar med stor sannsynlighet at dette må være den Rasmus(Robert)som jeg er ute etter. Går det fram av 1920 folke-tellingen at de kom samtidig til US? Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Det er ikke leselig, men det er et nr. 166 der. Tellingsdistrict 201, LA city. Ser ut som om de kom samtidig, enten det står 1883 eller 1885 på begge eller 1883 på en og 1885 på den andre er ikke godt å se. Finn utreisen her hjemmefra. Telling 1900 og 1910 er ikke indexert så det for mange sider å bla igjennom for meg, for mye arbeid.Det ser ut som om de ble naturalisert i 1907?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Ryen

I 1920 er 166 tellingsnummeret, tror det er antall familier denne telleren her registrert så langt. Adressen ser ut til å være 227 Grand Ave. leilighet nr 9(?) Jeg har også lett gjennom flere distrikter i LA i 1910, både på Grand Ave og California Str. uten å finne dem.Hilsen Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.