Gå til innhold
Arkivverket

[#18723] Gunelius/Gunerus Johansen f 1882, Skomakerlærling i 1900


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Hei.Dette er min tippoldefar i 1900 LenkeGunelius/Gunerus er uektefødt av Johan Nilsen f 1853? og Karen Gundersdatter f 1857. Han er født i Sylling, Lier. Slekta etter Karen har jeg stort sett, men Johan sin er helt blank.'Gunelius gifter seg med Anna Charlotta(når og hvor??), og begge tar da etternavnet Braathen. Vet noen noe mer?? Tror at Anna Charlotta er svensk, og etter 'arvede' notater skal hun være født 26/8-1884. Har ikke klart å finne verken ekteskap eller noe som helst på disse personene. De får datteren Olga Braathen 19/9-1907. Hun skal også være født i Lier, men finner ikke henne heller noe sted. Regner også med at de fikk flere barn.Kan noen hjelpe??Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Jeg prøvde å lage en linke, men fikk ikke dette til. I folketellingen for Lier finner jeg en Karen Gundersdtr som er 9 år. Foreldrene er Gunder Hans. 45 år, Anne M. Kristensdtr 43 år. De har ved siden av Karen 3 barn til, Hans 12 år, Lina 6 år og Stine 3 år.Du må nesten sjekke dette opp mot kirkebøkene for å være på den sikre siden. Prøvde å finne Johan, men der er det 2 som kan gå an. Det får du nesten sjekke opp også mot kirkemøkene.Mvh Nina i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei. Her er denne linken : LenkeDette er alt sjekket i kirkeboka uten noe mer info enn du har funnet på ft. Det stemmer at Karen hade de tre søskene. I følge dåpen til Gunelius skal faren være Johan Nilsen født i 1853, men jeg heller klarer ikke å finne hvem denne Johan er.Takk for hjelpen alikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen
LenkeSelv om årstallet på Karens fødsel er feil her, så spørs det om dette er Karen, som er moren til Gunelius. Halvdan Pedersen er i hvertfall oppført som fadder da Gunelius ble døpt....så da kan dette stemme.......men hvor er faren???
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Det fins 2 Johan i folketellingen for Lier 1865, alder stemmer ikke helt men dog... Johan Nilsen 15 år f. i Lier prgj og Johan Nilsen 10 år f. i Lier prgj. Alder stemmer ikke alltid har jeg funnet ut, men sjekk disse videre.Mvh Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.