Gå til innhold
Arkivverket

[#18731] Ny bok Gullverket Eidsvoll


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Nå har Trond Øivindson Lunde og Henry Halvorsen kommet med 3. boken om Gullverket. Kjempebra at noen tar vare på fortiden fra et lite sted. Hilsen Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Grethe Karin Madsen har skrevet 'Slektshistorie. Etterkommere etter gullverksarbeider Endre Madsen og hustru Berte Eriksdatter'. Den kom ut nå i år, og er på 324 sider. Endre hadde sitt opphav på Flåttåmo i Tretten og Berte var fra Vardeberg i Stange. De slo seg ned på Solberg i Gullverket. Boka er et verdifullt bidrag for alle som er interessert i slekter fra dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Trond: Er boken Mona nevner, det gullverk-bindet som tidlig ble utsolgt (og som jeg mangler)? Og: Hvordan ble det med bildene du spurte meg om...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

(3) Den siste boka som kom i 2003 var 'Lokalhistorie Sør-østre og Vestre Gullverket'. Den første fra 1995 'Lokalhistorie Sørvestgreina Gullverket' er ikke å få tak i lenger. Vi har skrevet nytt manus med oppdatering og tilleggsstoff, men det ser ikke ut til at vi får trykket den. Sender deg en e-post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Ola, kan du sende meg en melding til ammerud.lunde@gmail.com, sånn at jeg får den rette adressa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.