Gå til innhold
Arkivverket

[#18737] God jul til alle på DA !


Gjest Laila N. Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Jeg har akkurat ankommet til vårt kjære feriested i Englewood, Florida. Julen er tilstede i alle kriker og kroker, med snømenn under palmene, Rudolfer som fyker over hustak, nisser og engler i skjønn forening, ingenting mangler, og radiokanalene overgår seg selv i julejulesanger. Damen på butikken hadde juletrehatt!!!Jeg ønsker alle slekts-venner her på DA en fredelig jul, og et fortreffelig nytt slektsgranskerår med masse nye slektninger og timesvis i 'the dusty halls of wisdom' - Arkivenes lesesaler!Med denne julehilsenen er et lite maleri av Vålerengen Kirke, malt av Laila Hannestad, en god venn som dessverre døde i desember 2001.Lailabilete0063.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Hei Laila !Ønsker også deg og din familie en fredfull julehelg der du nå er.Og et godt nytt år i 2004.Hvordan blir det med julematen som er her i Norge når du ferierer jul i Englewood. Vi bruker Ribbe og pølser.Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ønsker alle en riktig god jul. Og jeg vil takke alle her i forumet, og aller mest 'sjefene' her, for samarbeidet i året som snart er omme og ønske dere alle et godt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ønske alle en god jul og et godt nytt år, og sendet en spesiell takk til de som gjør det mulig for oss å bruke Digitalarkivet.Selv blir jeg her i Sandnessjøen i jula, og skal bruke jula til blant annet å lese noen bygdebøker og hefter(angående slektsforskning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

God jul til dere alle og hjertelig takk for god hjelp i året som gikk. Takket være hjelpen jeg fikk her, har jeg nå 5 nye tremenninger i Statene og en ca 30 nye etterkommere etter min oldefar fra Samnanger rundt omkring på Vestlandet.Noen drar til utlandet, men jeg gleder meg til norsk jul, vi reiser om et par timer. Så da skal det bli lutefisk og juleribbe på Bømlo for vårt vedkommende.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeborg Kr. Støwer

Vil også slutte meg til. En riktig god jul, og et fredfullt godt nyttår ønskes alle! En spesiell takk til alle som hjalp meg å finne etterkommere av oldefar! Mitt ønske for 2004 er at jeg vil finne etterslekt etter min oldemor..Selv feirer jeg jul i Klæbu, med hele familien. Klem til alle fra Ingeborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Jeg slutter meg mer enn gjerne til alle ønskene om ei god jul og et godt nytt år. 2003 har vært et utrolig spennende år på mange måter, ikke minst på slektsfronten.Takk for all hjelp i året som gikk, og kanskje har jeg vært til noe hjelp selv også. Håper på fortsatt godt samarbeid i året som kommer.Til Anne Lise: Du får hilse svigerinna mi. Hennes mors slekt kom fra Olderfjorden på Gimsøya (Lofoten) mens hun på farsida stammer fra Gildeskål og Meløy. Hun har familienavnet sitt fra Gildeskål der navnet ofte har tilføyelsen '-skaret.'God jul fra Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

God jul og godt nyttår til alle. Takk for godt samarbeid og hjelp med vanskelige spørsmål.Til Laila: Det var et stemningsfylt bilde. Takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

God jul og Godt Nyttår til alle som frekventerer dette forum. Måtte framtida bli gjevande for alle brukarar av DA - håpar dei leiter finn det dei søkjer.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin T. Petterson

Jeg vil også ønske dere alle en riktig god jul og et godt nytt år. Takker alle for god hjelp i året som har gått, og håper jeg snart kan bli mer aktiv igjen her inne. 2003 har vært et noe travelt år for meg, da min egen lille gren på slektstreet fikk et nytt skudd i mars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Mange har gitt meg svar på mine søkene innlegg i året som snart ligger bak oss.Mange av Dere gav meg den lille hjelpen som skulle til for å løse' for meg en vanskelig nøtt'. Til Dere alle, EN RIKTIG GOD JUL; OG ET GÅTT NYTTÅR. Med julehilsen fra Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Henriksen

Tenk om alle hadde vært like rask og villig til å hjelpe medmennesker - både kjente og ukjente - slik som alle gode hjelpere på web-debatt ?Hvilken god verden ville vi ikke da kunne hatt. En fredfull jul til dere alle.Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

God jul og godt nyttår alle sammen!Spesiell hilsen til de som har hjulpet Arne Tollefsen med å legge inn kirkebøkene for Sande i Vestfold på Digitalpensjonatet. Takket være jobben deres har jeg fått mye gratis :-)Hilsen Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Det er helt uproblematisk å slutte seg til alle 'tidligere talere'.Særlig i denne søte juletid er det viktig å merke seg hvor meget lettere livets tilværelse er blitt for oss enn for de forgagne genersjoner.Det fineste med denne hobbyen for meg er all den historiekunnskapen som sniker seg på i søket; det gjør de forlengst avdøde på et vis levende.På sine siste dager sa min far; hobbyfilosofen: 'Først den dagen den siste som kjente en avdød selv er død, er den avdødes minne borte og hans liv slutt'.Kanskje tok han delvis feil; der det er gode biografier - gir de 'liv' - men intet minne.Tankevekkende er det at selv i vår del av verden er det mange som opplever en trist jul.Og skremmende er det at en stor del av verdens befolkning fortsatt lever under minst like vanskelige forhold som våre forfedre gjorde.Vi er heldige som tilfeldigvis er født i den rike verden; til tross for sine skrøpeligheter er den bra. Bare så synd at vi ikke verdsetter det, men er verdensmestre i sutring og klaging.GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Vil også få ønske alle sammen en god jul.Takker for all hjelp i året som har vært, og ser frem til videre sammarbeide på debatten!Happy Xmas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

'Nå har je vaska gølvet...' etc. - det er godt å stelle til jul, selv det å vaske blir utholdelig! Jeg skal snart hente frem min datters julenisser som ble laget i barnehagen en gang for lenge siden. Men jeg glemmer ikke mine aner! Som Tor Rustads far sa, et menneske lever, så lenge det blir husket. Jeg vil si våre forfedre langt tilbake lever videre ut over dette, ved at vi henter frem informasjon om dem og deres liv - for vår egen skyld og for dem som kommer etter oss. For det er viktig å ha røtter - det tror vi idag har mer behov for enn noensinne.En god jul til alle brukere i dette forum og til alle dem i DA og SAB som 'betjener' oss (Yngve Nedrbø, Jan Oldervold, Annette Skogset Clausen, Bente Kopperdal). En spesiell hilsen til Laila som la ut bildet av Vålerenga kirke og til Arnstein som giftet seg der!Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

En riktig GOD JUL til alle brukere - og til dere som jobber og sliter med Digitalarkivet for å gjøre oss alle til lags. Dere gjør et fantastisk arbeide, til og med julekalender måtte dere sørge for at vi fikk!Julehilsen fra Liv i et snøhvitt Degernes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Det blir Laila som får melding om alle innleggene, men vil på alle måter slutte meg til dem som ønsker deltakerene på forumet en god jul og et godt nytt år!Takk for all hjelp gjennom året som har gått!Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.