Gå til innhold
Arkivverket

[#18751] Dødsfall i Bergen 1930


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den 13.08.1930 dør Aldine Olea Evensen med løpenr. 165 i Bergen.Jeg skulle gjerne ha visst hennes sivile stand ved dødsfallet, adresse , samt etterlatte.Hun var gift med Hans Evensen fra Rolvsvåg , men jeg kan ikke finne hans dødsfall.Han var ilive ved tellingen i 1900. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her er det en uoverensstemmelse mellom dødsfallsprotkollen og folkeregisterkortet. Ifølge dødsfallsprotokollen av Aldine Olea 'sjømands enke', 77 årgammel, bosatt i Haugev. 35, og med en arving, datteren Hilda Nilsen på Øvre Damsgaard.Ifølge folkeregisterkortet var hun født i Gildeskaal 19. juli 1853, gift i 1878 med Hans Evensen (3. mai 1854 -2. desember 1932), bosatt i Wulffsgården 1 til 16. april 1919, deretter i Haugeveien 35. Men i så fall var hun ikke enke da hun døde, han var derimot enkemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Mange takk for svaret Yngve.Det stemmer bedre med opplysninger fra familien.Men jeg finner fortsatt ikke dødsfallet til Hans Evensen.Døde han et annet sted enn Bergen? Mvh. og ønske om en god og fredfull jul til deg og dine medarbeidere.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hans Evensen døde som forhenværende sjømann i Haugev. 35a 2. desember 1932. Dødsfallet ble anmeldt av datteren Hilda Nilsen, Granbakken, Øvre Damsgaard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.