Gå til innhold
Arkivverket

[#18761] Krutå, Hatfjelldalen


Gjest Hedvig Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

Hei. Bygdebokredaktør for Vefsn arbeider med Hattfjelldal. Han heter Kjell Jacobsen og har sitt kontor på Vefsn museum i Mosjøen. Han har ikke mail adr.MvhTor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Min farmors søster Dagny Henriette Øien f. 1883 i Zubovka på Fiskerhalvøya i Murmansk giftet seg med ishavsskipper Olaus Kruttaa f. 1878 i Vefsn i Nordland. Han har visstnok bodd i Vardø en tid før han reiste til Fiskerhalvøya. De fikk iallefall en sønn Harry Krudtå f.1907 i Tsypnavolok, han giftet seg med Kitty f. 1915 d. 21-10-2001. Deres datter har jeg vært i kontakt med og venter på flere opplysninger fra henne. Ellers er 'Kolanordmennene' på Fiskerhalvøya vanskelig å forske på. Hvis du har noe ang. Krudtå er jeg takknemmelig for det. mvh Carsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Eldar Gundersen

Hei Hedvig Jeg foreslår at du tar kontakt med bygdebokforfatter Kjell Jacobsen på tlf 75 11 25 40 eller epost: bygdebokkontoret@vefsn.kommune.noKjell har svar på det meste som gjelder kommunene Vefsn, Grane og hattfjelldal. Lykke til! Mvh Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.