Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hedvig Johansson

[#18761] Krutå, Hatfjelldalen

Recommended Posts

Gjest Hedvig Johansson

Jag undrar om det finns någon som forskar på krutå, Hatfjelldalen? Min mor kom där ifrån. Hälsningar Hedvig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Mathisen

Hei. Bygdebokredaktør for Vefsn arbeider med Hattfjelldal. Han heter Kjell Jacobsen og har sitt kontor på Vefsn museum i Mosjøen. Han har ikke mail adr.MvhTor Mathisen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Min farmors søster Dagny Henriette Øien f. 1883 i Zubovka på Fiskerhalvøya i Murmansk giftet seg med ishavsskipper Olaus Kruttaa f. 1878 i Vefsn i Nordland. Han har visstnok bodd i Vardø en tid før han reiste til Fiskerhalvøya. De fikk iallefall en sønn Harry Krudtå f.1907 i Tsypnavolok, han giftet seg med Kitty f. 1915 d. 21-10-2001. Deres datter har jeg vært i kontakt med og venter på flere opplysninger fra henne. Ellers er 'Kolanordmennene' på Fiskerhalvøya vanskelig å forske på. Hvis du har noe ang. Krudtå er jeg takknemmelig for det. mvh Carsten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eldar Gundersen

Hei Hedvig Jeg foreslår at du tar kontakt med bygdebokforfatter Kjell Jacobsen på tlf 75 11 25 40 eller epost: bygdebokkontoret@vefsn.kommune.noKjell har svar på det meste som gjelder kommunene Vefsn, Grane og hattfjelldal. Lykke til! Mvh Eldar G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hedvig Johansson

Eldar, tack så mycket för uppgifterna. Hälsningar Hedvig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.