Gå til innhold
Arkivverket

[#18800] Martha Haagensdatter, Vega


Gjest Gyrid Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gyrid Jørgensen

Jeg leter etter foreldrene til Martha Haagensdatter, født ca 1804, død 1862. Hun var gift med Arnt Benjamin Alfsen Holand (1789-1851) og bosatt på Vega. Jeg har funnet en i Martha i kirkeboken som kunne passe, hun er født på Vega i 1804 og er datter av Haagen Joensen Wixaas og Maren Erichsdatter, men er usikker på om dette er den riktige Martha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Andersen

Det er skifte i Wigsaas; Vega i 1812: Haagen Jonsen, hovedperson, Maren Eriksdatter, ektefelle. Marta Haagensdatter, 9 år, datter.Skifte på Holand; Vega i 1851: Maria Eriksdatter, hovedperson. Martha Haagensdatter, enke, 40 år, datter.Skifte på Holand; Vega i 1851: Arnt Alvsen, hovedperson. Elen Arntsdatter, gift, datter; Peder Nielsen, Valla. Bereth Arntsdatter, 26, datter. Johannes Arntsen, 35, sønn. Ingebrigt Arntsen, 22, sønn. Andreas Arntsen, 14, sønn. Erik Arntsen, 11, sønn.Håper dette er 'rett spor'. God jul. Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

Hei KjellJeg har registrert en Erik Mortinus Haagensen f. 1791 som barn av Haagen Joensen og Maren Erichsdatter. Er han nevnt i skiftet etter Haagen Jonsen eller Maren Erichsdatter?Mvh Hanne Johnsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Andersen

Hei HanneErik er nevnt i skiftene etter både Haagen og Maren. I skiftet i Wigsaas; Vega 1812 etter Haagen Jonsen står Erik Haagensen oppført som sønn, 19 år. (Det er oppført 3 sønner og 3 døtre etter Haagen). I skiftet på Holand; Vega i 1851 etter Maria Eriksdatter står oppført Erik Haagensen, sønn, død.Det er et skifte på Grimsøen; Vega i 1844 på en Erich Haagensen, Ane Christensdatter, ektefelle. Morten Erichsen, 14, sønn. Petter Erichsen, 9, sønn. Elen Erichsdatter, 13, datter. Karen Erichsdatter, 1, datter.Håper dette var blink. Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Hei Kjell, Det ser ut som om disse skiftene øker sannsynligheten for at jeg har funnet riktig person. Takk skal du ha. Mvh.Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

Hei igjenKjell: Tusen takk for hjelpen. Erik Mortinus Haagensens datter Elen er min samboers 2.tippoldemor.Gyrid: Siden du og min samboer er fjerne slektninger kan du jo sende meg en e-post på hjonsrud@c2i.net hvis du vil utveksle opplysninger om etterkommere.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.